Corpse bride

Nu tänker ni antagligen 'åhnej, inte en såndär recension igen'. Men jag har tråkigt och då blir det till att skriva om film. Det blir en lite kortare med bara de viktigaste delarna som framträder.

Tim Burtons anmierade film från 2005 handlar om den nervöse Victor (Johnny Depp) som ska bli bortgift med en flicka han aldrig träffat, Victoria (Emily Watson). När de ses blir de dock förälskade i varandra, men efter en katastrofal bröllopsrepetition rymmer Victor ut i skogen. Han tränar på sina löften - och råkar bli gift med en död kvinna vid namn Emily (Helena Bonham Carter). Den slutgiltiga konfronationen blir att han måste välja mellan den söta kärlekvidförstaögonkastet-Victoria eller den spännande Emily.

Corpse Bride är en söt och ganska kort (76 min) film. Rösterna är fullkomligt perfekta, speciellt huvudrollsinnehavarna Johnny Depp, Helena Bonham Carter och Emily Watson. Danny Elfman har gjort ett magiskt arbete när han komponerade musiken. Klippet nedan är en av de bästa scenerna när Emily och Victor spelar en av Elfmans stycken, och det är svårt att inte dras med och bara andas och lyssna till de enkla (när de kommer till att ej spela dem) tonerna.

Det är en perfekt film att sätta på när man bara vill mysa. Jag älskar tanken bakom scenen när de döda bestiger de levandes jord. Och humorn är rätt klockren genom hela filmen. Det enda filmen egentligen tappar på är att vissa sång- och dansnummer känns lite för långa och överflödiga. Men den är perfekt i sin genre; Animerad film med musikalinslag. Jag vet inte riktigt om den är en barnfilm, barn kan se den men scenen då Emily dyker upp ur marken är rätt obehaglig. Men oavsett barnfilm eller ej - helt klart sevärd!


Kommentarer
Postat av: Malinn.

Jag älskar låten, kan lyssna på den flera gånger om :)<3

Kram o Puss

Glugg-Malinn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0