Höstens filmer

Nu har jag från tristessens boning gått igenom alla årets kommande filmer, sållat ut de bästa för att kunna ge er en avkopplad koll på vad som verkar värt att se! Inte ALLS för att jag har urtråkigt och vill inget annat än skriva ett blogginlägg! Hur som helst; Jag lägger även till filmer som jag personligen inte skulle vilja se i första hand, men som jag vet står högt upp på mångas listor.

Arn - Riket vid vägens slut 22 augusti
Jag vet att jag tjatar, men den är faktiskt ett måste.

WALL-E 5 september
Höstens sötaste film? Bra kritik (http://www.moviezine.se/filmsidor/wall_e.shtml) och filmens trailer (längst ner på sidan) är oemotståndlig. Robotkärlek är ju inget vi blir bortskämda med precis!

Patrik 1,5 12 september
En film som verkar supercharmig med Gustaf Skarsgård i en av de största rollerna. Ett nyinflyttat gaypar vill adoptera och när de äntligen får det råkar det bli ett missförstånd. De skulle få en 1.5 år gammal Patrik men istället får de en 15årig som har ett mindre trevligt förflutet.

Wanted 12 september
Vi har sett James McAvoy i Försoning och vi älskade honom, nu återser vi honom i Wanted tillsammans med Angelina Jolie och Morgan Freeman. Om jag bestämmer mig för att gå på bio den 12e september väljer jag nog Patrik 1,5 framför Wanted, även om jag nog blir en av de få.

Mirrors 19 september
Jag HAR svårt för skräckfilmer. Men det är något med att läsa om deras handling och se en trailer som är så otroligt spännande som inte gör mig alltför rädd. Men så fort jag slår på en skräckfilm blir jag just det - allt för rädd. Jag kommer nog inte kunna hålla mig i från denna, det är bara att backa upp med ett gäng Disney-filmer efteråt!

The Other Boleyn GirlDen andra systern Boleyn 3 oktober
Den verkar verkligen intressant och vacker. Natalie Portman är också en underbar skådespelare och jag tror att denna film kommer att vara ett klockrent mästerverk!

Bekännelser om killar, kyssar och katter 17 oktober
Jag trodde aldrig att det skulle komma ut en film! Jag har alla böcker förutom den nya och jag ÄLSKAR dem. Georgia är en vanlig tonårstjej - hon råkar bara ha större otur än vi andra. Hon förälskar sig i Sexguden/Robbie som spelar i bandet The stiff dylans, men problemet är att hans flickvän Mesproppen Lindsay inte riktigt gillar Georgia. Inte för att Georgia gillar henne. Någonstans.

Låt den rätte komma in 24 oktober
Den här filmen har verkligen fångat mitt intresse. Den baseras på en svensk bästäljare - som jag visserligen inte har läst - och handlar om tolvåriga Oskar som är utan vänner. Han börjar umgås med grannflickan Eli, som visar sig vara inget mindre än en vampyr.

Quantum of Solace 7 november
Höstens mest efterlängtade film efter Harry Potter skulle jag tro. Daniel Craig är tillbaka i form av James Bond, för andra gången. Förra filmen gillade jag skarpt - mycket bättre än de andra filmerna jag sett och Craig gör en coolare och snyggare version av Bond än sina föregångare.

Harry Potter och halvblodsprinsen 21 november
Jag kissar nästan på mig av längtan! Jag är världens fan av Harry Potter, såsom böckerna som filmerna. Om man ser trailern verkar den sjätte filmen smått skräckinjagande, Yates verkar ha tagit ännu ett steg i Harry Potters mörker. Jag låter honom göra filmen utan att klaga, om han ser till att jag får gråta när bokens sorgliga delar överförs till vita duken.

Yes man 25 december
Jim Carrey är tillbaka! Och nu säger han ja till allt. Den låter lyckad och rolig (p g a Jim Carrey) men man vet aldrig med tanke på det jag såg senast med honom: Fun with Dick and Jane. Herregud vilken katastrof-film.


Kommentarer
Postat av: anna

WALL-E måste jag se, har börjat kolla på den utan ljud så det var lite trist menmen. Och Låt den rätte komma in har jag läst, den var skitbra! Visste inte att den skulle komma ut på film :) Och åh harry potter behöver jag inte nämna.

2008-08-10 @ 17:55:32
URL: http://therainbowyouknow.blogg.se/
Postat av: Annika

Precis som Anna här uppe så vill jag se WALL-E, Låt den rätte komma in och Harry Potter men också så vill jag mycket MYCKET gärna se Wanted,Arn och Patrik 1,5. Jag nästan kissar på mig av spänning och blir inkontinent.



Jag kommer avlida när Rupert Grint dyker upp i rutan, av lycka såklart!

2008-08-11 @ 10:08:20
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag dör nästan av lycka av att ni orkade läsa detta FRUKTANSVÄRDA långa inlägg, jag orkade knappt själv!

2008-08-11 @ 10:25:43
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ett till Harry Potter fan:D:D

2008-08-11 @ 21:23:37
Postat av: Jonte

wall-e har fått bra recensioner av de som kan film och helt värdelösa av de som tycker den cyniska framtidsbilden som filmen visar upp inte är något barn ska behöva se och kallar det propaganda. Mmm propaganda är bra när den stämmer till viss del tror jag kommer älska den filmen! Arn tyckte jag var som en ren kopia av Kindom of Heaven om man räknar bort sverige delen i den och det är de vi kommer se lite av i 2an och jag är inget fan för Kindom of Heaven men kommer bli dragen till att se den av fader min äbdå. sitter och nördar alla Harry Potter nu också och kommer väl få en liten nördorgasm när man slipper läsa och bara kan titta istället. wanted måste jag också se

2008-08-14 @ 22:26:37
Postat av: Madeleine

Jag läste nyss att dem har flyttat fram Harry Potter premiären till 19 juli 2009!!!:O

2008-08-16 @ 12:12:49
Postat av: Emelie

Madeleine; Jag blev helt förskräckt när du skrev det där, och jag var tvungen att kolla upp det. På moviezine står det 2009, precis som du skrev men enligt imdb har alla länder förutom Österrike filmpremiären nu i november. Vi får hålla utkik!

2008-08-17 @ 18:31:54
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0