Drömmen ger åt tanken vingar

På grund av brist på saker att göra så skriver jag ännu ett blogginlägg, nu en lista med några av mina högsta (och sorgligaste) önskningar.

- Dansa balett
Det är verkligen VÄRLDENS vackraste dans och det är så otroligt uttrycksfull musik. Tchaikovskys Nötknäpparen är kärlek från första till sista stund. Jag skulle göra vad som helst för att få ha börjat i balett vid fyra års ålder, då skulle jag nu vara superbra. Vilken dröm!

- Att vara frivillig inom polkagrisbranschen
Vad är det, undrar ni säkert. Jag kan faktiskt inte svara på det. Det är något jag läste i min Barbiebok för länge sen, tydligen har Barbie haft det yrket en gång i tiden. Det låter väldigt exotiskt och coolt i alla fall!

- Vara den som räddar alla Barbiedockor
Har ni varit i en leksaksaffär nyligen? Har ni sett hur Barbiedockorna ser ut? Det får mig allvarligt talat att gråta. De är vidriga, helt plastikopererade. Fula på riktigt med jättestora ögon och munnar. Jag skulle vilja vara den som räddar dem!

- Gifta mig med Prins Eric
I Barbie i Nötknäpparen (om ni inte vet vad Nötknäppar-historien handlar om, och inte heller vill veta bör ni inte läsa detta) så springer ju flickan Clara omkring med Nötknäpparen och sen i slutet förvandlas han till Prins Eric. Har ni sett den? Det borde ni göra. För det första är den supermysig (och supertöntig), men för det andra råkar denna Prins Eric vara HUR SNYGG SOM HELST. Varför jag vill gifta mig med just honom? Jo, a) han har världens mest förföriska röst (lyssna när de är i fängelsehålan och han säger 'Clara', det ÄR öronorgasm), b) han bor i ett land där allt är gjort av godis i princip, c) han är ett säkert kort på penisfronten (man ser det klart och tydligt i hans trikåbyxa i slutet), d) han är grymt stark och e) han är väldigt duktig på balett.

- Gå på Hogwarts
Hösten -03 spräcktes mina drömmar om att få börja där. Hur underbart skulle det inte vara på en skala att få lära sig att trolla? Hur underbart som helst!

- Bli liten igen
Mina glansdagar om vi säger så. Jag levde ett stillsamt liv med Isa, Barbies, Bolimon, monstret och ekorrar. Om jag kunde göra något för att ta mig tillbaka dit så skulle jag göra det. Allt var så himla enkelt! Då ursäkten till att jag inte åt lök var för att jag var allergisk, jag gick femtio meter från mitt hus för att bli en ekorre och tights med hästtryck på var helinne.


Kommentarer
Postat av: anna

Ganska sorgligt att typ 4 av dina högsta önskningar handlar om barbie, också ganska charmigt om man ska se det från den ljusa sidan!

2008-08-18 @ 19:46:14
URL: http://therainbowyouknow.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ofc jag är charmig! Jag påpekade faktiskt ovan att dom var sorgliga :M

2008-08-18 @ 21:05:37
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0