Vi har svurit att vänta på Arn!

Alltså jag såg just på Arn - Riket vid vägens slut-trailern för 25e gången och jag MÅSTE verkligen påpeka en sak. Sofia Helins karaktär Cecilia, kvinnan Arn delar köttsliga umgängen med och älskar, är sååå vidrig. Jag hatar Helin och det är såååå (jag vet att jag överkonsumerar Åen just nu men det är nödvändigt) mesigt när hon först säger "Jag har svurit att vänta på Arn" och Stellan Skarsgårds karaktär Birger Brosa (?) smart frågar "Om han inte kommer?" så svarar hon; Då tar jag ingen man.

Liksom: HALLÅÅÅÅÅ? DÅ TAR JAG INGEN MAN?! Tror hon på det där själv? Tror hon verkligen att hon kommer kunna leva utan sex i hela sitt liv? Jag menar; visst det låter romantiskt och allt sånt där, men jag är helt säker på att om Arn inte skulle komma så skulle hon smyga iväg för att knulla Gustaf Skarsgårds roll Kung Knut då och då. Brutalt uttryckt då alltså. Men visst jag längtar precis som alla andra! Många brilljanta svenska skådespelare och bäst av allt så kommer Arn att vara tuffing genom hela filmen, inte alls som i första då han var mesig munk med vattniga ögon genom halva. Han kan till och med kallas snygg när han är svettig och LAGOM skäggig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0