Debattera mera

Idag var jag med i den sämsta debatten någonsin - och då är jag helt seriös. Den andra sidan mådde säkert bra, men min sida.. eller snarare jag - ingen annan verkade så engagerad i att öppna munnen! Läget var följande:

Det var engelska och vi skulle diskutera (på engelska, såklart) om bögar har rätt att kyrkligt gifta sig. Vi delades upp, för och emot. Jag, Sally, Jannica, Victoria, Carro och Denise var på en sida (för). Det kanske inte säger er någonting (ni som inte går i min klass i alla fall) men vi är ganska tysta av oss. Och vi hade klassens stortalare emot oss. Visserligen var det lite humoristiskt eftersom ungefär hälften på den sidan är bisexuella, men men. Debatten startar/Linnea attackerar. Det gick inte så bra för att a) jag var den enda som pratade (okej Jannica lite då), b) Jonatan hade sämst argument, c) de gick över på fel ämne hela tiden, d) det är så jävla självklart varför bögar ska få gifta sig som de vill att argument försvinner och e) Carro (MIN MEDLEM. Och ursäkta om jag säger "min" som det var mitt eget parti eller något men jag tycker fan det eftersom jag var den enda som var lite engagerad!) GICK ÖVER TILL DEN ANDRA SIDAN.

Jacqueline (/engelskalärare/debattledare) frågade Carro om hon hade något att säga och då eh-ar sig hon lite innan hon säger:
- Jag tror att jag byter sida..
HALLÅ! Svikare, verkligen! Haha, nu märker jag att det låter som jag är arg på riktigt och jätteupprörd av den här minigrejen. Inte precis. Det är sådär lite småkul och misslyckat!

Långt inlägg, men ni får väl läsa som ni vill. Pusselikram småbarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0