En cykeltur på Gotland

Inatt drömde jag bland annat att jag, Sally och Kalle var ute och cyklade. Vi stannade vid en mack för att låta en bil köra ut på vägen, men när jag drog ett dåligt skämt lyckades en bil krocka och Kalle ramla rakt ner på en bensinpump. Först skrattade vi ihjäl oss, men sedan visade det sig att Kalle var allvarligt skadad. Han flämtade och bad mig att ringa en ambulans. Jag fick total panik och sa att jag redan gjort det, fast jag hade egentligen enorma problem med att trycka på rätt siffror. När jag väl lyckades få in numret så ställs jag i telefonkö där en dålig låt spelas. Gotland hade alltså så dåligt med ambulans- och 112resurser att jag fick vänta. Det resulterade att jag blev galen och slängde på luren. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det slutade, men helt cp dröm i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0