The dark knight DVD

För några dagar sedan kom The dark knight ut på DVD, och vad jag har längtat. Dock upptäckte jag att jag inte hade råd att köpa den, vilket var synd. Men en glad överraskning var att när jag kom hem i lördags hade min syster Malin inhandlat den åt sig själv - vilket betyder att jag kan låna den innan jag fixar en egen!

Anledningen till att jag verkligen längtat är inte bara för att kunna se den grymma filmen om och om igen - obegränsat. Det är en dubbel disc specialutgåva, vilket sätter upp vissa krav i mina värld. En DVD fylld med extra material är min förväntning, och jag verkligen antog utan tvivel att man skulle kunna se filmen med kommentarspår av bl a Christopher Nolan (regissör). SÅ FEL MAN KAN HA.

Bara utseendet på DVDn var en besvikelse. Den ser helt enkelt billig ut, men det är något jag kan ha överseende med eftersom den kommer att innehålla SÅ mycket bra - trodde jag. Jag tänkte se filmen med kommentarspår direkt, men möts genast av att det inte FINNS någon kommentarspår. SUR SOM FAN NÅGON? Jag sätter in den andra skivan och det är extreeeemt lite att titta på för att vara en tvådisc-film. Det finns ingen "till minne av Heath Ledger", vilket jag trodde var självklart. Det finns inga riktiga intervjuer heller, nästan allt är pålagt på andra klipp. Det är någon cp låtsasnyhetsgrej som jag stör ihjäl mig på. Sedan känns menydesignerna dåliga också och tja... inget lever riktigt upp till den kvaliten jag förväntade mig. Sedan är ju inte allt fruktansvärt. Christopher Nolan är med mycket, vilket är bra (nästan inget med skådisarna dock, grr). Hans Zimmers inslag om musiken var intressant. Ja, det som finns dokumentärmässigt funkar väl. Jag blir halvt snurrig eftersom jag vet hur mycket man måste tänka på som regissör, och ett sådant jätteprojekt... JISSES.

Hur som helst, avslutandes: DVD ska endast köpas för att man ska se filmen, inget annat.


Kommentarer
Postat av: sally

nämen gud christian bale ser ju jätte gammal ut

2008-12-15 @ 07:16:59
Postat av: Emelie

Ja Carro har ju HELT RÄTT. SÅÅÅ himla gammal och äcklig. Verkligen. Han kunde ju vara min morfar

2008-12-15 @ 09:08:47
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0