Tre dagar före dopparedan

Jag kom på nu i efterhand att det rimmet som står på Annikas julklapp inte är det samma som jag har lagt ut här. Det är en aning förbättrat där faktiskt, men äsch. Det var något liknande

Idag blir det superjulmys med PEPPARKAKOR. Mamma och pappa är borta så Malin och jag måste jobba på våran överraskning också. Jag skulle gått upp åtta men på grund av extremt mysig dröm stannade jag i sängen och sov ut till halv tio. Men jag bryr mig inte. Min dröm var egentligen jättecp. Kortfattat: Jag gick på en film och skulle besvara en fråga för att vinna en orginalbiljett från något särskilt år. Det började med att det var en scen där människorna i filmen skulle anpassa sig efter vampyrer, men snart spårade min dröm ur så att jag och andra var tvungna att utföra sjuka saker för att vinna biljetten. Det var hemska slagsmål, äckliga drycker, läskiga vampyrer osv. Sedan övergick det otäcka i att vi skulle tävla i längdskidsåkning - vilket jag var rätt överlägsen i. Fast slutade tvåa i sista loppet. Sedan var jag och hon "ledaren" för det hela i en kö och jag höll i boken "Sune och familjen Anderssons sjuka jul". Först var det i en skidkö men plötsligt var det i skolan. En vacker pojke stod bredvid mig och ledaren skrattade plötsligt åt min bok, pojken såg på mig med sina vackra ögon och log och helt plötsligt började han röra min nacke. Jag har ingen aning hur det gick till men sedan började vi dansa. Jag visste vad han hette men han presenterade sig som Jonas vilket jag höjde på ögonbrynet åt, och konstigt nog visste han mitt namn. Tillslut kom någon krullig estet (tror jag) och avslöjade hans fejkade namn. Sedan tror jag det inte tog lång tid innan jag vaknade. Det där kanske inte blev så kortfattat. Äsch. Pusskram små barn, eller god jul kanske jag borde säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0