Uppdatering julafton

Jag tänkte göra en vacker lista eller något i den stilen, som ska visa er mitt känslomässiga och fysiska tillstånd den senaste tiden.

23 dec.
kl  08.00 Vaknar... och mår sämst. Jag dog nästan. På riktigt. Jag hade feber (jag antar det, vågade inte se efter), hade svårt att äta och när jag väl satt vid matbordet för att tvinga i mig lite sallad för att kunna ta den där jävla iprenen började jag gråta. Extremt sorgligt. Men det var bedrövligt. Dagen innan julafton (det absolut BÄSTA på hela året) och jag är SJUK och det kommer antagligen att hålla i sig! Tårarna droppar ner i allt som kom i min väg och tillslut gav jag upp och gick och la mig igen. Där bad jag. Helt på riktigt knäppte jag mina händer och bad till en övre makt jag misstänker att jag inte tror på. Den var lite osammanhängande för först ville jag bara vara frisk nästa dag, men sedan kom jag på att julkänslan var viktigare och då bad jag för det och tja... min bönpoäng blev slutligen julkänsla OCH friskhet.
kl 15.00 Jag vaknar efter att efter min bön somnat. Och vet ni vad? Jag är MYCKET BÄTTRE. Helt mirakulöst. Jag hoppar lite glatt ur sängen och ner till köket för att äta lite, pratar med Malin och sjunger till julmusiken. Dock saknas fortfarande julkänslan.
kl 20.00 Bingolotto och granklädning. Vi har världens vackraste granutsmyckning som vanligt. Julkänslan är inte på topp men den är där lite i alla fall.

24 dec.
kl 05.00
Jag vaknar av ett sms. Jag orkar inte ens se efter eftersom jag i min förkylning sover dåligt.
kl 06.00 Jag går upp för att snyta mig, tittar på mobilen för att se att det var ett sms från Annika (orkade dock inte läsa) men går vidare till toaletten för att dricka, snyta mm. OCH UPPTÄCKER FÖLJANDE: jag är frisk! Eller frisk och frisk. Jag har inte feber och det är inget som hindrar mig att göra något. Jag går och lägger mig igen och sover dåligt med jättekonstiga drömmar om dåliga julaftnar mm.
kl 08.20 Pappa kommer med tomteluva och väcker mig och Malin. MYS. Sover i tio minuter till för att först se att det SNÖAR ute och sedan gå ner och upptäcka ett paket i min socka (mascara som är SUPER kan jag tala om!). Annikas sms läses och det var väldigt överlyckligt. Överjordiskt verkligen, massa lyckönskningar och glädjetjut (i smsform). Dagen fortsätter i helmysig stil och julkänslan är underbar och DÄR. Dock så missade jag lite med ett ickefungerande luktsinne. Mina favoriter på julbordet (julmust, senapssill och gravad lax) smakade bara läskigt.
kl. 14.45 I god tid för att se Lasse Kronér ha sin julvärdspremiär. Jag tyckte han skötte det bra, speciellt det med tändstickan och Arne Weise. Frågan kvarstår här om det var meningen eller inte. Dock tycker jag att studion borde vara lite juligare inredd.
kl 15.00 En av höjdpunkterna: Kalle Anka, med allt vad det innebär (vuxna som ALDRIG kan vara tysta trots att de tjatar om vilken tradition det är).
ca kl 16.00 Kan du vissla Johanna. Första gången på länge som jag sett slutet faktiskt. Tradition är att se en bit i alla fall!
ca. kl 17.30 Otåligheten är ENORM. Tillslut blir det julklappsutdelning. Irriterande nog lyckades inte far min fixa en tomte så han fick dela ut normalt istället. Alla ville att någon annan skulle ta åt sig uppgiften men jag envisades, pappa kan verkligen inte läsa i mörker och det drar ut på det underbara! Tillslut var i alla fall allt utdelat och öppningen var i gång. Jag drog ut på det med långa pauser och .... LYCKLIG. Helt underbara julklappar! Bland anant parfymen Coco mademoiselle, ett munspel, fin tröja, snygg mössa av Johan, DSspel av Malin och tillsammans med henne även PS2 och Singstar Disney och Abba!! Jag tror alla mina uppskattades. Speciellt mina rim. Alla trodde att pappas (Vi hade i alla fall tur med vädret) var en termometer.

25 dec.
NU. Malin njuter i fullt av sitt Quantum of solace till Wii (fick av mig) tillsammans med sin nya pistolkontroll. Pappa lyssnar på sin nya skiva medan han och mamma gör i ordning mat till hans födelsedagsfirande ikväll. Johan gör sig i ordning. Jag skriver här för att slippa göra det senare. Helt underbar julafton och underbar dag med för den delen. Jag har med min extremt hesa och dåliga röst försökt hålla rätt ton på singstar tillsammans med Johan och Malin. Circle of life är humor på hög nivå. Eftersom en måste sjunga den afrikanska delen låten igenom. Ni förstår nog. Imorgon blir det handla och 27e tjejkväll med Annika, Anna och Eddie! SINGSTAR SÄGER JAG BARA.

Vi hörs små vänner!


Kommentarer
Postat av: Filippa

Kan inte du skriva en årsresume ? :)

2008-12-31 @ 11:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0