Jag föredrar min positivare sida

Förlåt mitt tidiga dåliga humör! Nu, ca 10 minuter senare, är jag glad igen! Jag hittade nämligen massa roliga filmer. Mary Poppins, Gentlemen prefer blondes, Stolhet&fördom, The dark knight och I'm not there. Det borde bli I'm not there eller Gentlemen prefer blondes eftersom jag inte sett någon av dem... men tjaa jag vet inte. Stolthet och fördom är ju himla mysig. Fruktansvärt fint foto och scenografi, och Keira Knightley är super (nu fick jag se Försoning också, men så ska vi inte tänka eftersom den är i Visby). Men om jag ser den ganska jag blir lite sorglig över deras kärlek. Fast vid närmare tanke inte eftersom de inte ens kysser varandra!! Inte för att det märks. Jag tänkte aldrig på det förrän den makalösa regissören Joe Wright berättade det i kommentarerna. På något magiskt vis skulle man kunna gå ifrån filmen och tro att de rålegat med varandra. Jag känner att jag bara pratar massa strunt, med det är ganska trevligt! Mycket trevligare än tjurskallesnacket tidigare.

Jag förstår inte varför jag måste diskutera fram filmen här, det blir bara svamligt. Äsch. Jag stryker nog I'm not there - kan se den imorgon istället. Trots att Heath Ledger, Christian Bale och Cate Blanchett är samlade - supergrymma och snygga skådisar för övrigt - så orkar jag inte riktigt. Den är lite för seriös för mig just  nu. .............

NU VILL JAG DÖDA NÅGON. Alltså. Jag har ju Gary Oldman-sug som ni vet, och jag kollade upp lite filmer på imdb som jag alltid gör. Jag famlade in på Romeo is bleeding, och till min stora förtjusning var det den jag sett lite av hos Jesper - filmen då både Lena Olin, Robert Shaw och Juliette honsomärmediGilbertGrape medverkade. Så jag gick in på youtube automatiskt och kollade runt bland klippen, OCH DÅ AVSLÖJADE NÅGOT CP I KOMMENTARERNA EN JÄTTEVIKTIG DETALJ I FILMEN. Alltså USCH på såna! VARFÖR kan man inte hålla sig?!??!?! Vart sitter problemet?

Nu avbröt jag mig själv väldigt ohyfsat. Äsch det får bli Gentlemen Prefer Blondes, jag såg trailern och den verkade väldigt charmig. Om ni är snälla kan ni få en gullig liten recension (och då får jag testa min nya betygsfunktion!!) senare. Puss på er småbarn!

Kommentarer
Postat av: sally

suck juliette lewis

2008-12-16 @ 23:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0