Filmsommar

Jag är för tillfället i Tylö Sand med familj, men jag tänker ändå offra lite av min dyrbara tid att ge er en lista över sommarens mest sevärda filmer (inte ALLS för att jag har jättetråkigt medan jag väntar på att vi ska gå ut).

11 juli Mamma Mia
Filmen är baserad på succémusikalen och har fått bra kritik, och den innehåller en drös av bra skådespelare. Stellan Skarsgård, Meryl Streep och Colin Firth. Intressant!

25 juli (smygpremiär 24e) The Dark Knight
Jag kan inte vänta. Vi återser Christian Bale, Gary Oldman, Micheal Caine, Morgan Freeman och den betydligt bättre skådisen Maggie Gyllenhaal tar över Katie Holmes som Rachel Dawes. I tidigare inlägg klagade jag på Holmes, men jag är emot skådespelarbyten och jag har verkligen problem med om jag gillar detta eller inte.
Heath Leadger gör en av mina drömroller, Jokern, och det ser bra ut hittills. (jag ÄLSKAR hans replik "Why so serious?) Mer specialeffekter, lika bra foto som förra gången (?), en välarbetad story och en förövrigt grym film är vad jag förväntar mig!

22 augusti Arn: RIket vid vägens slut
Sveriges storfilmssatsning får en uppföljare. Jag är lite kluven om jag ska säga att jag längtar efter mer skratt eller öh. något annat.

Jag sparar min "höstens favoritfilmer"-lista till nästa gång jag blir uttråkad! Pussochkram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heath Leadger sparkar Jack Nicholsons stjärt i rollen som Joker, alltså den som inte älskar honom efter filmen ska jag slå med en gummiklubba

2008-07-22 @ 00:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0