But I've seen the movie

Anna lyssnar på Mr. Curiosity och här sitter jag med "O helga natt" - Tommy Körberg. Fruktansvärt vacker jullåt, speciellt då han sjunger den. Jävlar vilken röst den mannen har. Det är sådant som får mig att längta tillbaka till My fair lady!

Imorgon blir det hemkomst till Västerås för helgen. Det blir en lugn fredag hemma med familjen, och lördagen tänkte jag spendera på stan med Sara, Rasse, Jonte och eventuellt David. Jag och Rasse har bestämt oss för julklappsinköp. Så min plan är att lördag eftermiddag komma hem med kassar fulla av bra julklappar som jag lämnar på mitt rum, och sedan springer jag över till Isa för att se Barbie i en julsaga och spela sims.

Appropå den Barbiefilmen måste jag ju berätta en skön sak Carro sa idag. Det var engelska och vi läser ju böcker och vi skulle just då diskutera dem. Carro hade valt A christmas carol av Charles Dickens och berättade för oss hur extremt tråkig den var och den skulle ju sluta lyckligt ändå och blablabla. Jag rycker då till och frågar hur hon kan veta det? Hon har ju inte läst klart den. Carro svarar då:
 
- No, but I've seen Barbie in a christmas carol.

Hahha det lät så kul. Kanske inte ni tycker, men då får ni glädjas åt mig som uppmuntrades av det! Nej nu ska jag göra laxsallad och sedan läsa färdigt min Twilight som ska vara klar imorgon. PUSSELIKRAMIJULEGRAN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0