I Bolimonvärlden är i alla fall allt som vanligt

Jag har alltidalltid trott att Ash i Pokémon hette Ash Ketchup. Idag spräckte de legitimerade Pokémonexperterna Bamse och Simon denna vision. MIN BARNVISION. Han heter tydligen Ketchum och blir mobbad för att det liknar Ketchup. Och sedan så var det tydligen så att figuren Snorlax uttalas [snåårlääx] och grejen med detta är att jag alltid uttalat det svenskt och även trott att det inte finns någon logik i namnet. Logiken är alltså engelsk och kopplingen är snor = snarka = han sover hela tiden. Och jag antar också att jag har stavat hans namn fel också och att han heter Snorelax bara för det. Och bajs vad jag inte orkar att jag har haft fel i hela mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0