Som sagt: Man ska vara nöjd med allt liver ger

När jag var liten gillade jag inte Djungelboken. Jag var en av de få - och det höll i sig länge. Ändå tills idag faktiskt. Jag har som tidigare nämnt köpt specialutgåvan (mitt mål är att ha alla klassiker från 97 och bakåt) och idag såg jag den. Jag kan inte hålla med om att den skulle vara den bästa Disneyfilmen som väldigt många hävdar - även om jag kan förstå varför de tycker det. Det är en spontan film samtidigt som den inte är ytlig och har ett viss djup, den är rolig och animationen och musiken är helt fantastisk. Se Kung Loi bara! Hur kroppen rör sig och viktförflyttningen är helt klockren. Nej, tiden är nu kommen att ta tillbaka allt dåligt jag sagt om Djungelboken - det är verkligen dags!


Kommentarer
Postat av: Sally.

jag förstår inte dej din disney-älskare , den är ju så mkt bättre än tex Törnrosa va fan.

2008-11-26 @ 19:13:45
Postat av: eddie

Djungelboken RULES

2008-11-27 @ 16:14:49
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0