Uppdrag skola: Nä för ni har ju dambyxor

Jag verkar inte vara ensam om morgonens öde. Min gode vän Annika verkar ha råkat ut för samma sak! Vi båda försov oss imorse. Min klocka ringde 05.00 men självklart DRÖMMER jag att jag ställer om den (vilket jag absolut inte gör), vilket resulterar i att jag vaknar en minut över åtta. Och vi börjar åtta. Jag HATAR att komma försent. Andra gången i mitt liv, och uscuschsushch. Jag fick panik, satte igång mina superkrafter, borstadetänderna/kissade/sattepåeyeliner/ochmascara/skickadesmstillIngalill/badCarroattpratamedengelskaläraren och infann mig med cykel utanför skolan 08.30 varav jag är i klassrummet två minuter senare. Jacqueline (engelskaläraren) bara log när jag kom in och sa:
- Did you oversleep?

Jag hatade mig själv i cirka en timme från och med uppgång, men dagen blev bättre eftersom jag fick reda på att jag fick VG+ på engelskauppsatsen. Jag är faktiskt halvt tacksam för att inte ha fått ett MVG - nu slipper jag höga förväntningar så tidigt av kursen. Efter lunch var det matteprov (mindre kul egentligen), men det var mycket lättare än högstadiematten. Matteläraren/Lennart tittade på sista uppgiften (menat svåraste med flest poäng) när jag lämnade in provet, log och sa att det var rätt och jag fattat det där. Första gången jag har rätt på sista frågan i ett matteprov. TJOHO. Ahjuste. I början av veckan fick jag tillbaka min svenskanovell och betyget var MVG-. Mindre nöjd med bokstaven, men Ingalill gav massa beröm, sa att jag var en fantastiskt skribent och ville inte att jag skulle skriva om den. Novellen skulle ändå göra så lite för betyget i slutändan.

Nu blev det världens utläggning á la Annika, men ni har faktiskt inte fått särskilt mycket skolsnack på sistone. Så jaja. Nu ska jag göra världens godaste pannkakor ur min Filmkokbok (invigning gällande den!). Pussisochkramis ses senare.
Vackra lillasyster på bilden.


Kommentarer
Postat av: Annika

Det är skönt att inte vara själv om såna saker! Du får informera mig sen om när jag ska infinna mig hos dig/du hos mig? :)

2008-11-20 @ 20:42:19
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Malinn

Du... varför lägger du ut en fulsnehuvad-bild på mig, jag hör inte till ämnet, för jag har minsann aldrig försovit mig "stolt" :)

KramPuss Malinn.

Postat av: Eddie

BAJS jag glömde ju kolla i den, och nu fick jag den på hjärnan och kommer längta tills jag får bläddra i den.

2008-11-20 @ 23:00:26
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Annika: Javisst

Malin: Nej det står inte att det har med dig att göra heller.

Eddie: Haha du skaa

2008-11-21 @ 05:49:33
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0