Emelie förbättar världen för hjälplösa 93or

Eftersom jag faktiskt börjar bli vääääldigt trött på alla (främst 93or) som jämrar sig över att de inte vet vad de ska välja för linje, så ska jag göra det väldigt enkelt för er. Jag förstår om det är svårt och jobbigt, och jag klandrar er inte för att ni vittrar sönder mina öron. Just därför ska jag förbättra eran värld och förklara vad som faktiskt gäller!

Det ni stackare först och främst måste förstå är att världen inte går under. Speciellt inte nu, när det är ett halvår tills ni ska välja! Och om inte skulle välja fel program så går det att byta. Jag har gjort det. Flera i min klass är 91or eller 90or som hoppat av utbildningen andra eller tredje året. De klarar sig fint. Sedan måste ni bli av med det där "Jag måste vara så speciell och unik"-kravet. Ni behöver inte välja Skaras cykelgymnasium och göra folk imponerade eller förvånade över er förmåga att veta vad ni vill och annorlunda val. Ingen förväntar sig att femtonåringar ska ta stora och livsviktigare beslut. Om du inte vet, välj samhäll eller natur. Eller bara en linje du vill gå för att ha roligt. Det är på högskolan och universitet som ni kan börja oroa er för rätt val. Då kan jag förstå att ni blir nervösa över att ni inte vet, men jag känner faktiskt 45åringar som fortfarande inte vet vad de vill bli men de trivs bra på sina arbeten. Ni kan inte anta att ha jobbet man alltid velat ha och trivas med det är samma sak!

Så SNÄLLA: Ta det lugnt? Och om ni nu vill vara så himla speciella så kom till lilla mig på Gotland! Filmutbildningen har högskolebehörighet den också, även om den inte är exakt lika bred som samhäll. Det är många som gått här och inte jobbar i branschen. Man blir förvånad när man frågar de i min klass varför de började här. Det är inte särskilt många som drömmer om att jobba med det senare. Men nu ska jag inte sprida propaganda (sanningar) omkring mig. Satsa på det ni vill, vet ni inte välj något brett. Hur svårt kan det egentligen vara? Om jag inte velat bli regissör/manusförfattare eller något annat specifikt skulle jag gå kvar på Kopparlunden på samhällmedia. Och det är bara ett faktum.

Kommentarer
Postat av: Eddie

Finns det ett cykelgymnasuim i skara? Dötufft^

2008-10-12 @ 17:32:38
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0