Ledigt ända in i brallan

Jag pratade nyss med mamma, och tyvärr: Jag följer inte med till Ystad över erat höstlov. Skolorna på Gotland är de enda i hela Sverige (verkar det som) som har höstlov v. 43 istället för 44 och eftersom hela gänget skulle till Ystad på deras höstlov tänkte jag ta ledigt då. Men nej. För det första så sa mamma att pappa och hon pratat om det och eftersom det redan är massa utgifter när jag bor här så får jag betala allt själv. Inget fel med det, men jag har födelsedagar, dvdfilmer och julklappar att tänka på så det får vara. För det andra så får man bara ta ledigt en vecka per termin (eller läsår?) och då måste man vara säker på att man inte ska ta mer ledigt sen. Carro berättade att hon skulle ta ledigt veckan före jullovet börjar och det är supersmart! Mamma tyckte också att det var en jättebra idé så nu kommer jag hem tolfte december istället för 19! UNDERBART. Det är faktiskt mer tilltalande för mig som julnörd att ha en riktig jul (svårt om man inte är hemma något under förberedelserna) än att umgås med heltdummaihuvudet-människor (som Annika uttryckte det i telefon här om dagen) i Ystad. Visst det skulle varit väldigt mysigt och jag skulle gärna följt med, men nu är det som det är. Det är faktiskt ganska bra att få lära känna de nya lokalerna och lärarna tillsammans med de andra i klassen (kärnämnesperioden börjar och då läser vi på Elfrida).

Bli inte sura på mig nu små vänner, ni ska få riktigt fina julklappar som plåster på såren!

Kommentarer
Postat av: anna

Låter ganska förnuftigt ändå :) Vi kommer ju ändå ses lite då & då så jag tror att vi alla överlever! <3

2008-10-14 @ 20:25:55
URL: http://therainbowyouknow.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag menade inte Gotlands människorna, vilket man faktiskt kan misstolka det som. Något helt annat och så elak är jag inte!



Jo, precis som Anna så tycker även jag att det låter bra. Välplanerat och smart! Vi överlever nog med eller utan de där fina julklapparna (även fast det låter väldigt intressant!). <3

2008-10-14 @ 20:36:08
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Annika: Det låter inte alls som gotlandsmänniskor eftersom de itne har med saken att göra!

Båda: Jag hoppas det låter förnuftigt! I mina öron låter det i alla fall extremt mysigt <3

2008-10-14 @ 21:27:42
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0