Tina 105 eller Patrik 1,5?

Min käre vän Eddies blogg påminde mig just om en episod i måndags! Jag, min lillasyster Malin och Eddie åkte in till stan för att se filmen Patrik 1,5 (andra gången för mig, otroligt underbar film). Vi hade lite tid innan så jag shoppade röda strumpbyxor och träffade på Cissi, en tjej från kopparlundsgymnasiet - skolan då jag tillbringade mina två första gymnasieveckor. Det var kul att se henne, hon är en snäll tjej! Hur som helst så begav vi oss till biografen, och i trappan på väg till salongerna stelnar Eddie till.
- Det är Tina! väser hon till Malin och mig.

För er som helt obegripligt inte har ägnat all tid åt mig sedan andra klass får här en förklaring vem Tina är:

Namn: Christina
Ålder: Runt fyrtio
Bor: I västmanland, orten vill förbli anonym
Utseende: Tjock. Kort rödlila spretigt hår.
Familj: Man (?) och två barn. En flicka och en pojke.
Arbete: Vallbyskolan där hon arbetar som lågstadielärare.
Intressen: Tortera lågstadiebarn
Känd för: att ha torterat lågstadiebarn. Mobbade Edvina 'Eddie' Olsson för tovigt hår, och Malin 'Gluggis' Eriksson för hennes stora öron. Hon straffades aldrig för hennes täckmantel var att fjäska för föräldrar så fort de dök upp.
Aktuell i: Emelie Erikssons blogg

Den spännande fortsättningen: Malin reagerar lika snabbt som Eddie - de drabbas av panik. De springer upp för trappan, tillbaka upp till entrén. Jag har bara hunnit få en snabb blick av Tina och det enda som slog mig var att hon var VÄLDIGT mycket tjockare. Jag springer efter dem och förklarar följande: Jag är kissnödig. Och jag tänker kissa NU även om vi måste gå förbi Tina.

De ger sig motvilligt och vi går förbi Tina och hennes 'gäng'. Självklart är det inte alls Tina som har blivit jättemycket tjockare och fulare, utan bara en tjockare och fulare version av henne. Så mycket besvär för en så liten sak!

Nu gott folk ska jag snart borsta tänderna och krypa ner i sängen. Morgondagen är noggrant planerad och jag lovar att ni kommer få höra allt om hur det var i Skarsgård-land. Jag är glad nu för min ekonomi är superduper - välplanerad med slantar över! Gosinatt.

Kommentarer
Postat av: Malinn.

Tina 105. 105 är det kilona du riktar in på, eller nanometer på hennes hjärna? Jag undrar förstår du!

Föresten, Tina är "pip" tant med "pip" humör, hon har extremt dålig humor också. Hon sa att jag hade stora öron in för hela klassen. Och några dagar efter när hon sagt det, frågar Oliver(en i klassen då) om han kunde få öppna fönstret för det var EXTREMT varmt i klassrummet. Tina skaka då på huvudet, gör sin hemska, feta hånleende och säger högt till HELA klassen;

- Neej, kära Oliver. För vi vill ju inte att Malin ska flyga ut genom fönstret med sina STORA öron.

Tina skratta, alla skratta. Och jag blev jätte ledsen, och mådde jätte dåligt i 2 år för det. Jag trodde verkligen att jag hade extermt fula och stora öron som hon sa.

Som sagt. Christina är en Ful, jävla, äcklig, fet dum fröken. Tack för mig <3

2008-10-24 @ 17:58:01
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/
Postat av: Emelie

1. Kan du sluta avge min hemsida när du skickar kommentarer?

2. Du har redan berättat det där förut för mig typ tusen gånger

2008-10-25 @ 11:31:07
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0