My fair lady

Jag och mamma åkte idag till Stockholm, åt med Johan och tog oss sedan till Oscarsteatern för att se My fair lady - vilket jag sett fram emot mycket länge. Det kändes overkligt på något vis när vi satt där i lokalen (bra platser för den delen, rad tio, nära scen) och väntade på att föreställningen skulle börja. Jag försökte hela tiden få mig själv att inse att jag verkligen verkligen snart skulle få se Tommy Körberg - på riktigt!

Jag har fortfarande inte riktigt insett det, frågan är om jag någonsin kommer göra det. Hur som helst mycket bra musikal som bjuder på skratt, bra musik och duktigt folk på scen. Helen Sjöholm har en så ren, underbar klang på rösten att man (speciellt) ryser när hon framför "Jag kunde dansa så". Tommy Körberg är klockren som Higgins och har såklart en fantastisk röst, DOCK så finns det ingen låt i musikalen där han kan komma i sin rätt. Då han kan ta i som enbart han kan. Komikern Henrik Dorsin har två biroller och han är briljant i båda. Enligt mig håller han det bästa mångspråkiga talet som någonsin hållits.

Det enda jag har att klaga på förutom Tommy Körberg-grejen så är det slutet. Jag hade faktiskt föredragit det lite mer klyschigt, det hade varit okej för musikalen är liksom från 50-talet eller något! Jag ska inte avslöja för mycket. Menmen My fair lady är absolut en underbar sevärd föreställning. Jag kan utan problem mobba Jesper för att han inte fick se den, fast jag har lovat att han och jag se den i vår (om vi får platser, väldigt få kvar!). Nu ska jag försöka smälta det här åter igen, så godnatt på er allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0