Dålig rubrik, för jag måste uppmana er bästa vänner att läsa detta

Jag tänker berätta här och nu att jag mår väldigt dåligt. Anledningen är (jag säger det här för att mina kompisar ska få reda på det, och jag orkar inte säga det massa gånger i verkligheten och svara på ca 10000 frågor) att min kära mor träffade en gammal barndomsvän till henne i måndags och åt lunch med honom. Staffan Edhe heter han och är bl a regissör, han har bl a gjort SAS-reklamer (som jag personligen inte har något minne av). Staffan berättade om sin barndom, karriär och tipsade sedan mig att läsa en bok (som mamma beställde) och att läsa psykologi (för man ska kunna regissera ett gäng divor). Mamma och han diskuterade Gotlands filmgymnasium och han bekräftade det jag sagt hela tiden; Visby är ett strå vassare med lärare som jobbar branschnära osv.

Mamma ringde då till skolan för att höra med dem om saker och ting (jag valde i sista minuten att inte gå där för att jag inte ville separera från alla här hemma). Hon pratade med rektorn och en lärare vid namn Staffan och det finns en plats ledig, han (någon av dem) sa att de är vana med eftersläntrare och att vi alla tre (jag, mamma och pappa) borde komma och kolla på skolan en gång extra. Då på måndag då de ska börja med filmhistoria, så jag får se hur saker och ting fungerar osv. Jag kom hem från Västeråsgården (där jag varit med skolan i några dagar) igår och mamma berättade om mötet med Staffan, sen frågade hon hur jag kände med Visby, och slutligen berättade hon att det finns en plats åt mig.

Sammanbrottskalaset nr1 utbröt i familjen Eriksson/Selléns hem och det är inte slut ännu. Jag vill verkligenverkligen gå i Visby, men jag vill verkligenverkligen INTE lämna allt och alla här. Så situationen är följande: Antingen väljer jag att stanna här, lever lycklig med min familj och kompisar men får en tveksam framtid som kan leda till att jag inte uppnår mina drömmar. Och om det visar sig att min dröm går i kras för att jag inte valde filmgymnasiet kommer jag hata mig själv för evigt. Det låter rätt självklart, ja visst. Men saken är den: Om jag väljer filmgymnasiet kommer jag sakna alla jättejättemycket, bli en patetisk person som kommer påminna om alla tjejer som jag föraktar som skriver att de älskar varandra hela tiden - och det suger. Men när jag tänker på filmgymnasiet ser jag också Stellan Skarsgård (jag vet inte varför just han) framför mig, och inte min basgrupp som jag gör när jag tänker på att stanna.

Mamma ringde för ca tio minuter sedan och berättade att hon pratat med han Staffan igen (läraren alltså). På söndag åker mamma, pappa och jag ner till Visby och på måndag är jag med på lektioner (de ska inte ha filmhistoria längre utan manusberättande och något mer). Sedan ska vi åka hem på kvällen, OM INTE jag känner att jag antagligen vill stanna. Då bor jag tillfälligt hos fyra andra studenter i en fyra tills vi hittar något till mig. Sedan kommer mamma på fredag och gör jag minns inte vad. Hon hade pratat med en kille som hon berättat om förut som har jobbat med ungdomar och gift sig med en gotländska och alltså bor där, de kunde tydligen bli min 'fadderfamilj' (det ordet får mig att känna mig som den lilla svarta ungen i typ Rädda barnen-reklamerna) och hjälpa mig om det skulle bli jobbigt.

Extremt långt inlägg men jag skriver det inte för min egen skull, utan för mina kompisars. Bara så att ni vet hur det ser ut, och är lite smått medvetna. Japp, jag är ett nervvrak och vill helst inte diskutera det alltför ingående för jag börjar gråta så fort man gör det (i alla fall i nuläget).  Hur som helst, nu ska jag bada, sen spela sims, sedan äta lax. Puss&kram.
PS. Jag har inte läst igenom det och rättat mina stavfel denna gång så att ni inte tänker massa elaka tankar. DS.


Kommentarer
Postat av: anna

Jobbigt läge. Du borde göra det som känns bäst för dig, om du tror att det du verkligen vill göra finns i Visby, tycker jag faktiskt att det är där du borde vara. Jag finns här om du behöver nått <3 (förresten har jag en gåva till dig från grekland som mitt usla minne inte vill att du ska få, du får gärna påminna om det)

2008-09-04 @ 13:43:31
URL: http://therainbowyouknow.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så jättemycket Anna. <3

2008-09-04 @ 18:54:17
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Satsa på din framtida karriär.Vi (din familj) finns kvar. Så 3 år utan oss klarar du! Vi kommer ju umgås hela livet sen ju!

KramiKram <3

Din syster

2008-09-05 @ 19:21:49
Postat av: Annika

Enligt mig så tycker jag att det är en massa mer fördelar med Gotlands filmgymnasie (tydligen gör du det med), dessutom så vantrivs du ganska rejält vad jag har förstått på skolan du går nu och jag skulle mycket hellre se dig springandes runt på Gotland, väldigt lycklig.



Om jag känner dig rätt... och jag får faktiskt vara ärlig här och säga att jag gör det, så tror jag att du skulle överleva utan (med påhälsningar alltså) från alla dina nära och kära från det utsatta och ödsliga Kolbäck. Du har alltid haft lätt för det och du kommer säkerligen få nya kompisar där borta som du kan springa omkring och leka får med. De kan bli som våra "stand in" personer istället för oss medan vi inte är där.



Om jag får ge mitt råd till dig så tycker jag att du ska ta chansen och gå på Gotland. Jag vet hur mycket du vill bli regissör och... om jag ska vara ärlig igen så tror jag inte att det är en sådan stor risk att du får den bästa utbildningen om du går kvar här. Det blir nog svårare för dig att sträva efter dina drömmar och jag skulle mycket hellre se dig lyckas.



Förresten så kommer jag inte överge dig bara för att du flyttar till en grym gymnasie bebodd ö. Jag tänker hälsa på dig regelbundet och hjärtligt. Jag tittade just upp priser och det ser bra ut. Om jag tar budjet variant + ekonomi så kostar det 134 kronor dit och säkerligen så är det samma summa hem. Jag får säkert stå i något skabbigt hörn längst fram på båten och bli åksjuk men vad gör man inte för socialt handikappade kompisar i nöd! Sen tillkommer bussen också men den kan inte vara sååå dyr. Klappat och klart!



Volle`y valle`y Bien, eller hur var det? Hur du än väljer så blir det perfekt ska du veta. Jag håller en tumme för dig med eftersom min andra är bokad åt Anna och hennes skolfoto. Jag tycker du är brao <3

2008-09-05 @ 19:52:33
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Annika

Enligt mig så tycker jag att det är en massa mer fördelar med Gotlands filmgymnasie (tydligen gör du det med), dessutom så vantrivs du ganska rejält vad jag har förstått på skolan du går nu och jag skulle mycket hellre se dig springandes runt på Gotland, väldigt lycklig.



Om jag känner dig rätt... och jag får faktiskt vara ärlig här och säga att jag gör det, så tror jag att du skulle överleva utan (med påhälsningar alltså) från alla dina nära och kära från det utsatta och ödsliga Kolbäck. Du har alltid haft lätt för det och du kommer säkerligen få nya kompisar där borta som du kan springa omkring och leka får med. De kan bli som våra "stand in" personer istället för oss medan vi inte är där.



Om jag får ge mitt råd till dig så tycker jag att du ska ta chansen och gå på Gotland. Jag vet hur mycket du vill bli regissör och... om jag ska vara ärlig igen så tror jag inte att det är en sådan stor risk att du får den bästa utbildningen om du går kvar här. Det blir nog svårare för dig att sträva efter dina drömmar och jag skulle mycket hellre se dig lyckas.



Förresten så kommer jag inte överge dig bara för att du flyttar till en grym gymnasie bebodd ö. Jag tänker hälsa på dig regelbundet och hjärtligt. Jag tittade just upp priser och det ser bra ut. Om jag tar budjet variant + ekonomi så kostar det 134 kronor dit och säkerligen så är det samma summa hem. Jag får säkert stå i något skabbigt hörn längst fram på båten och bli åksjuk men vad gör man inte för socialt handikappade kompisar i nöd! Sen tillkommer bussen också men den kan inte vara sååå dyr. Klappat och klart!



Volle`y valle`y Bien, eller hur var det? Hur du än väljer så blir det perfekt ska du veta. Jag håller en tumme för dig med eftersom min andra är bokad åt Anna och hennes skolfoto. Jag tycker du är brao <3

2008-09-05 @ 19:53:50
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Annika

Enligt mig så tycker jag att det är en massa mer fördelar med Gotlands filmgymnasie (tydligen gör du det med), dessutom så vantrivs du ganska rejält vad jag har förstått på skolan du går nu och jag skulle mycket hellre se dig springandes runt på Gotland, väldigt lycklig.



Om jag känner dig rätt... och jag får faktiskt vara ärlig här och säga att jag gör det, så tror jag att du skulle överleva utan (med påhälsningar alltså) från alla dina nära och kära från det utsatta och ödsliga Kolbäck. Du har alltid haft lätt för det och du kommer säkerligen få nya kompisar där borta som du kan springa omkring och leka får med. De kan bli som våra "stand in" personer istället för oss medan vi inte är där.



Om jag får ge mitt råd till dig så tycker jag att du ska ta chansen och gå på Gotland. Jag vet hur mycket du vill bli regissör och... om jag ska vara ärlig igen så tror jag inte att det är en sådan stor risk att du får den bästa utbildningen om du går kvar här. Det blir nog svårare för dig att sträva efter dina drömmar och jag skulle mycket hellre se dig lyckas.



Förresten så kommer jag inte överge dig bara för att du flyttar till en grym gymnasie bebodd ö. Jag tänker hälsa på dig regelbundet och hjärtligt. Jag tittade just upp priser och det ser bra ut. Om jag tar budjet variant + ekonomi så kostar det 134 kronor dit och säkerligen så är det samma summa hem. Jag får säkert stå i något skabbigt hörn längst fram på båten och bli åksjuk men vad gör man inte för socialt handikappade kompisar i nöd! Sen tillkommer bussen också men den kan inte vara sååå dyr. Klappat och klart!



Volle`y valle`y Bien, eller hur var det? Hur du än väljer så blir det perfekt ska du veta. Jag håller en tumme för dig med eftersom min andra är bokad åt Anna och hennes skolfoto. Jag tycker du är brao <3

2008-09-05 @ 19:55:00
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Annika

Nu blev jag arg för jag skrev värsta långa kommentaren på detta inlägget men din blogg vägrar posta det. Läs det på min istället innan jag blir galen på din blogg. Hare bäst <3

2008-09-05 @ 19:59:16
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Emelie

hahah vägrar posta det? :D jag har tre jättekommentarer och när det stod sju stycken blev jag liksom överlycklig och trodde alla jag kände hade sagt sitt. hahaha.

Tack i alla fall! Ni får komma och hälsa på mig om två veckor (för mamma och Malin kommer med alla mina grejer nästa helg), så att jag inte dör. Tack igen för att du är så bra <3333

2008-09-06 @ 08:33:06
URL: http://generationlostinspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0