Den långa vägen hem - och lite till

Sally sover - inte den här gångenNu sitter jag hemma i Åskebro, i min mjuka säng efter en dags äventyr. Det skedde ett mirakel innan gympan idag. Den blonda Christian Bale som jag aldrig trodde jag skulle få se igen dök upp med en kompis för att vistas i en av gympasalarna. Jag blev fruktansvärt chockad, inte helt utan anledning! Betyder säkert att vi är menade för varandra, hrm.

Hur som helst efter det: Jag och Sally åkte båt och hade jättetrevligt enligt mig. Hon ska till Berlin på påsklovet den lyckosten (varför heter det så? Jag menar varför just ordet OST?). Jag fick ett mycket trevligt sms av Rasse där han frågade om filmkväll någon gång i veckan hos honom. Självklart är jag på, det blir första gången jag är hemma hos honom! Lite sorgligt faktiskt eftersom vi varit kompisar ett tag.

Pappa hämtade mig och jag spydde för första gången i mitt liv av åksjuka. Helskumt. Det brukar ALLTID gå över och inte bli så farligt. Jag tänkte "jaja, jag kommer ändå inte spy. Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra". Antagligen därför jag gjorde det. Plus att jag sa det också. Jag nämnde för pappa att jag var lite åksjuk och han sa att jag skulle säga till om jag behövde stanna vilket jag svarade:
- Neej då, så illa är det inte. Jag har ju aldrig spytt av det förut så varför skulle jag göra det nu?
Dom orden fick jag äta upp. Eller snarare kräkas upp. Tre minuter senare var det som om någon tryckt på en knapp, jag fick upp massa saliv i munnen och blev akut illamående. Pappa stannade, jag gick ur bilen i strumplästen, tänkte att det nog skulle gå över, spottade fem ton saliv. Sedan "klickade" det igen i magen, och sedan var man där. Inte alls farligt. Andra gången jag spytt sedan jag var typ fem år (senast på annandagen). Jag har fått för mig att det är så himla hemskt att kräkas - det är det inte. I julas var det lite jobbigt, men den här gången rann det bara ur en på något vis. Sedan mådde jag skitbra, satte mig i bilen och sov. Jag antar att det här var lite för mycket information men vem bryr sig.

Sedan kom jag hem, träffade mamma och åt mat (Malin var på någon volleybollmojs) och åkte sedan till Isa där jag, hon, Eddie, Anna och Annika skulle träffas. Först så anländer jag till ett tomt hus där jag vistas en stund. Sedan visade det sig att Carina (mor i huset) nattade Olle (lillebror). Isa var i alla fall inte där. Hon var tydligen på väg från Västerås och skulle snart komma. Jag satte mig och tittade på tv, Carina frågade om jag träffat Johan (Isas nya pojkvän) och jag sa nej men att jag skulle träffa honom om två veckor.
- Men jag tror att han ska med ikväll, säger hon då.
Jag misstänker att hon uppfattat allt fel, men tre minuter senare kommer Isa hem med honom. Men det var bara kul. Han är en trevlig ung man (och Skarsgårdlång!). Resten kom och under nattens gång så pratade och discodansade vi.

Extremt långt inlägg (främst p g a kräkepisoden) men jag visste inte riktigt hur jag skulle dela in det i delar utan att ljuga och säga att jag "glömde" vissa saker som måste tilläggas. Imorgon ska jag i alla fall antagligen hem till Eddie vid halv tre för att även träffa Robin. Först nekade hon mig den rättigheten totalt (på ett mycket snäsigt vis). Hon tror nämligen att jag ska mörda honom, sedan hacka honom i bitar för att sedan fritera dem och stoppa in dem i ett pyttepannaFinduspåse. Det måste i alla fall vara något sådant det rör sig om eftersom det inte finns någon vettig förklaring till varför jag inte får träffa honom! Mitt bud var att komma dit och jobba med dem under hela deras arbetstid men det fick kompromissas. Annika och Anna kommer i alla fall senare och då ska vi se på film, äta god mat och sedan sova över. Väldigt mysigt. Men innan jag åker någonstans ska jag förstås återförenas med mitt älskade Sims! Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra till den oduglige elake tölpen till man men det löser sig.

PUSS. (om ni läste det, annars - ingen puss)

Bild: Lånade den av Kalle, han tog den under en av våra vackra båtresor tillsammans. Helt underbart rolig tycker jag. PS. Jag hade fel Sally, han hade INTE lagt ut den på facebook (men någon borde göra). Det var en annan bild av dig och honom tillsammans

Kommentarer
Postat av: sally

WOW jag orkade läsa , kanske för at det handlade lite om mig.. haha men va fan den bilden är inte så het tycker jag, INGEN borde lägga ut den på facebook, men de var en trevlig båttur :D (kanske åt för mkt godis..? haha :P med kräkningen menar jag..) märkte att du skrev SALLY ist för sallyman yaaay, det kmr aldrig att gå i land det namnet. :)ouff vilken lång kommentar

2009-04-04 @ 12:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0