Jag är en fegis

Vår svenskalärare Ingalill hade nämnt för klassen på tisdagens svenskalektion (jag kollade lägenheter) att hon hade fått billigare biljetter till musikalen Curtains. Curtains är en föreställning som spelas kvällstid i skolans aula med en del elever medverkandes. Jag pratade hur som helst med henne idag, men hon var inte riktigt säker om det gällde oss filmelever (eller nåt, hon sa en hel del) men hon föreslog att jag skulle gå till en musikestet vid namn Ville och prata med honom. Hon gav en beskrivning av honom och jag tror jag vet vem han är. Hon tyckte att jag skulle gå till deras samhällslektion som Sara hade i 34n. Lät mycket frestande att få billiga biljetter men det var extremt skrämmande. Hon envisades verkligen och pratade på hur snäll han var men det blev inget av det.

Plan B var ju förstås ticnet som alla andra människor, men tyvärr fattar jag inte alls vart jag ska hämta ut dem. Vilket betyder att jag antagligen får ta kontakt med människan imorgon, eller skaffa mig fler hjärnceller. Vi får se vilket det blir.

(dåligt humör imorse förresten, ursäktar för det)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0