Meryl Streep som bäst

Såg nyss Djävulen bär Prada. Meryl Streep är en fantastiskt skådespelerska (och galet snygg!), och jag tror jag kan säga att hon är den bästa kvinnliga aktuella utan att ha fel. Så sjukt bra agerande, jag förstår inte varför hon inte vann oscarn det året. Helen Mirren som tog hem den var förstås också bra i The Queen men jag tycker ändå Streep slår henne med längder. Favoritscenen är helt klart i Paris när Andrea kommer in i hennes svit när hon sitter osminkad och berättar om sin skilsmässa mm. Mer äkta kan det inte bli. Karaktären och så naken och blottad att jag inte kan sätta ord för det. För er som inte sett filmen borde göra det för bara den scenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0