Så jävla typiskt

Jag höll på och snackade om att det skulle bli SÅÅ trevligt när blir jättefint väder och det är massa folk ute i Visby. Jag tar tillbaka det. Alltihop. I mitten av maj kommer turisterna, nu är det april och hela gotlands befolkning börjar visa sig ute! Nu tror väl ni att det är något jättepositivt, men nej - för saken är den att jag inte kan gå runt och vara ful. Jag kom på denna eftermiddag jag glömt att lämna tillbaka min MGM-bok till bibblan och det är för sent efter påsklovet. Så jag var alltså tvungen att lämna tillbaka den.

Jag slänger upp håret i en slarvig knut, skiter i att sminket typ ramlat ner och drar på mig min fulaste jacka för att det är ju ÄNDÅ ALDRIG NÅGON UTE. Det är soligt och jag går längs havet och märker att det är folk ute. Massa killar som spelar fotboll, äldre som tar promenader, familjer som leker i gräset, pojkar som spelar instrument vid ringmuren, par som älskar varandra (eller snarare en kille och två tjejer, såg inga normala par). Jag tänker att jag ändå bara ska in på bibblan, lämna över boken och smita hem igen. Men självklart i mitt absolut finaste dagdrömmande så ser jag HONOM det lilla apbajset. Plus självklart hans snyggaste krulligaste kompis. Trots förstört dagdrömmande som inte går att fortsätta på så fortsätter jag ful och tapper in på bibblan och ställer mig i kö. Vad ser jag då? En blond Christian Bale-kopia. Jag misstänkte till och med ett tag att det faktiskt var han som blonderat sig och åkt till Sverige för att vara ifred (eller så). Men jag undersökte honom noggrannare och upptäckte att han var svensk, hade försenade böcker (då måste han varit här längre än en månad, och mina senaste amerikanska nyheter om honom är yngre än så) och saknade Bales lilla fläck vid näsan.

Så i fortsättning lär jag inte gå ful utanför mitt "hus" (låda) förrän i mitten av september. Tack och hej. Leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Anna

"Men jag satte mig bredvid Rebecca, och det var Davids förtjänst att jag tillslut fick roligt. Han blir väldigt mysig, kramig och busig när han dricker. Han satt och petade alla med en pinne, det smittade av sig och tillslut satt jag också och petade på alla. Rebecca bröt av den på mitten, elaking." Hahaha!

2009-04-02 @ 20:29:46
URL: http://nitton9tre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0