Uppoffring

Muskligt?Idag slutar jag kvart över elva (fortfarande ingen estetisk verksamhet) och ska då till gymmet. Jag ska till ett gym. Kan ni fatta? Alla som känner mig någorlunda vet att jag aldrig skulle göra något sådant. Och sanningen är faktiskt inte så okomplicerad. Det är inte: Åh jag borde faktiskt träna på ett gym! Inte ens för att min mor tycker det.

Carro och Vivvi funderar på att hoppa av filmgymnasiet och flytta tillbaka till Oskarshamn och jag hade länge letat efter en snilleblixt som skulle få dem att stanna. Förrförra helgen var som känt min systet och mor här - och träningsgalen som mamma är så testade hon alla gym här i Visby.
M - Du borde gå och gymma! Det är jätteroligt, du skulle gilla det.
J - Nej, och åter NEJ.
M - Jooo. Men gå inte till Form fitness, ta Nautulus som ligger på adelsgatan. Där finns det MASSOR av unga killar!

Och där var min snilleblixt. Jag tar Carro och Vivvi till ett gym överflödat av ariska muskliga gudar så får de varsin pojkvän och stannar här för alltid! Nu lutar de åt att stanna ändå, men jag tar inga risker. Så nu vid halv tolv ska vi vara där några nödvändiga minuter för att inviga apparaterna (eller vad som nu finns där) och ge mig själv lite förståelse vad jag ger mig in på. Sedan ska vi efter påsk dit en kväll när pojkar är där. Förhoppningsvis behövs bara en gång men vi får se. Jag planerar INTE att bli lika musklig som på bilden. Hur som helst så ska jag efter gymmandet ta mig till Rocks och köpa några filmer. Eller det kanske jag gör innan vid närmare eftertanke. Vi får se! Ha det så bra små barn.

Kommentarer
Postat av: isa

jag gymmade för första gåmgem igår :O Löpbandet var roligst!

2009-04-02 @ 07:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0