Snyftkalas med Måntand och hans vänner

Om två timmar och 18 minuter ska Eddie och Anna stå på min avfart för att hämta upp mig och Isa - sedan bär det av mot Nynäshamn och Visby. Nu ska jag göra mig i ordning och sedan packa och städa det sista. Jag sov hos Isa i natt och vi pratade länge = 2.5 halv timmars sömn. Men helt klart värt det, mer än vanligt vill jag påstå.
Nu på morgonen har jag setat och småbölat under frukosten. Egentligen har jag småbölat hela veckan. Jag har läst om Harry Potter och fången från Azkaban för ca 35e gången och denna gång är mycket smärtsammare än de tidigare. Med sjuan i färskt minne känns det jobbigt. Var och varannat kapitel med min favoritkaraktär frambringar krokodiltårar. Och under vissa delar snyftar jag över att min favoritskådis inte får vara med i filmerna längre. Den karaktären försvann för länge sedan från böckerna vilket gör att det egentligen inte är hans saknad som får mig ledsen, utan det är när filmen kom ut 2007 jag insåg att min favoritskådis aldrig mer skulle synas på filmduken i det sammhanget. Mycket deprimerande tankar.
Och jag är blödig och har verkligen inte tid med det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0