Upptäckter i Mitt liv som hund

Mitt liv som hundJag såg Mitt liv som hund med mamma igår, eftersom hon inte hade sett den. Jag upptäckte då två roliga detaljer. För det första så är kakburken jag har hemma med, som har gått i arv. Den står i Ingemars kök, i hörnet på diskbänken och är precis likadan. En röd, en gul och en grön med lock staplade ovanpå varandra.
Det andra upptäckte jag redan i förtexterna. Fotografen Calle Persson som jag skrev i det tidigare inlägget - när jag kollade upp honom på imdb dök det upp information om att hans pappa var Jörgen Persson. Jag klickade på namnet och tittade bara på de översta och han hade fotat Varg. MEN i förtexterna i Mitt liv som hund dyker hans namn mycket tydligt upp under "Fotograf"!! Jag var tvungen att göra en närmare granskning av denna uppenbart talangfulla person och jag har kommit fram till att han varit fotograf i följande produktioner (bl a): Madicken på Junibacken, Black Jack, Peter och Petra, Falsk som vatten (han har jobbat med Hasse Alfredson och Stellan Skarsgård!!), Tuppen, Du är inte klok Madicken och En kärlekshistoria. Imponerad är jag.

HA nu i efterhand upptäckte jag en ny sak: Melinda Kinnaman som spelar Saga är syster till skådespelaren Joel! Världen är bra liten.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Pappa köpte ''Män som hatar kvinnor igår''.

Vi såg den på kvällen och den visade sig vara jätte bra! Tror du redan sett den, men det skadar ju inte att se den igen när du kmr hem tsm med Mamma, pappa och mig, för jag tror att mamma ej skådat den.

Pusshej, älskar dej!

/Lillasyster.

ps. Kmr börja gå under namnet Lillan på din blogg, För det börjar bli höst och då påminns jag hur vi lekte vid ekorrstenen och jag lekte under namnet ''Lillan''. Hur gulligt som helst, ekki :)

2009-08-30 @ 10:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0