Julen är här

Både måndag, onsdag och torsdag har jag varit ute och joggat kvällstid. I vanliga fall brukar jag alltid springa längs vattnet mot Snäck, men den här veckan har jag hållit mig i innerstan. Fram och tillbaka, upp och ner med andra ord.
Det är så otroligt mysigt. I nästan varje fönster finns en adventsstake, en julstjärna eller något annat som lyser upp i mörkret. Jag kan se in i alla julpyntade rum. Det är som att röra sig genom en liten julstad. Helt underbart.
Igår så sprang jag ovanför domkyrkan, vilket gjorde att jag kunde se hela staden. Och jag fick syn på en enorm upplyst julgran med en stor lysande stjärna i toppen. Jag blev överlycklig och bestämde mig för att hitta granen. Till en kyrkas klämtande klockor sprang jag omkring på kullerstensgatorna och hittade tillslut den på Stora torget. Stor och praktfull, omgiven av annan julbelysning uppsatt på platsen. Jag fann även två andra stora granar på andra ställen i stan, men ingen av dem var lika vackra som Stora torgets.
Jag älskar julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0