Julstädning

Idag har jag totaltstädat hela lägenheten. Det var egentligen bara meningen att jag skulle diska klart, dammsuga och moppa golvet - men det blev grundligare än så. Det känns bra! Sedan så har jag handlat, tvättat och kokat knäck. Det sistnämnda har jag aldrig tidigare gjort själv, men det gick jättebra! Dom är supergoda, men dom ska sparas till kvällen och Caroline. Och givetvis morgonen och Luciatittandet. Jag (och Caroline) ska se scens Hamlet kl 19.00 ikväll. Jag är väl inget Shakespeare-fan, men det ska bli roligt att se Joanna! Och "We are family" om dom har det kvar (hahhahaha)
Efter Hamlet ska Caroline och jag hem till mig. Vi ska se klart The boat that rocked (antar jag) och Fanny och Alexander. Hon sover över så vi lussar oss tillsammans vid tvrutan kl 7 imorgon bitti!

Just nu äter jag ärtsoppa och dricker kaffe. Jag sov nyss en stund och när jag vaknade kom jag på att jag inte ätit något på hela dagen. Vid halv ett innan jag skulle tvätta var jag lite hungrig men hann inte då, utan skulle hem och göra mat sen. Men det glömde ju jag bort totalt, och hungerskänslan påminde mig inte. Weird.
Hemma i Västerås snöar det, och på onsdag bär det hemåt för min del. Ursprungligen var det tisdag men Staffan gav mig ångest plus att jag insåg att jag verkligen inte ville missa manuslektionen (dagen).
Och nu ordbajsar jag bara. Ursäkta. PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0