Premiär animation 2009

STINADå var det dags för ännu en premiär. Jag var inte så nervös innan denna gång, utan tyckte mer att det skulle bli spännande hur publiken reagerade och vad lärarna tyckte om den.

Första gruppen ut var logiskt nog grupp 1 med deras "Passiv rökning". Den handlar om en brödrost som blir nikotinberoende p g a att hans ägare tänder sin cigg på honom varje morgon, och sedan slutar ägaren att röka. Den var bra, men jag upplevde den ganska tunn och ljudlös. Man märkte att de använde samma material gång efter gång, det var många upprepningar. Fin design dock!

Sedan var det då vi, men jag kan ta grupp 3 först. Jag måste ärligt säga att jag tvivlade på deras "Bulle in love". Den gruppen hade haft sådana problem med ALLT. Men det visade sig vara den filmen jag tyckte mest om att följa! Den handlade om en bulle i en ugn som blev kär i en tjejbulle utanför ugnen. Så han försöker ta sig ut. Inte världens historia kanske, men den var riktigt rolig. Fint animerad i ugnen också. Sedan var det lite småsaker här och där men annars bra.

Så var det våran tur. Jag är nöjd med vår film. Jag tycker att det är synd att vår design kanske inte är världens vackraste, att animationen bitvis är ganska stel (men jag ÄR nöjd med storasysterns ansikte i halvbild faktiskt!!) och att det var något ljud som saknades men jag är ändå nöjd. För övrigt var ljudet bra tycker jag, enligt Ville också bäst - och det är ju roligt för både filmen men särskilt Jesper som gjorde ljudet. Staffan gnällde jättemycket på hur filmen såg ut och var animerad ("Hon drar på sig en spånskiva!"), men de flesta sa att barndesignen inte gjorde något. Jessica (gästläraren) tyckte att storasysterns uttryck i halvbild var fina (TACK, precis min åsikt), hon sa att det endast var småsaker och att vi annars lätt skulle kunna skicka in den till Bolibompa.

Absolut lyckligast blev jag över att lärarna tyckte att historien var klockren, då Arvid utvecklade det extra mycket. Han sa att min pitch varit lysande och att även om vi inte gått igenom dramaturgi så hade min berättelse nästan allt. Början, mitt och slut. Det som skulle kunna gjort den bättre skulle varit om systern innan hon somnat tittat på lillasystern som sover och om systerns skratt gradvis hade ökat. Så hade hon först var jobbig men sedan blev värre och värre. Synd att jag inte tänkte på det för det hade varit perfekt. Nu kanske jag missuppfattade allt Arvid sa och han menade något helt annat, men förhoppningsvis inte! Jag älskar verkligen att få beröm av våra lärare för man vet att de verkligen menar det, plus att de kan sin sak.

Lite slarvig och hastig sammanfattning men jag har bråttom och ska åka till Sälen när som helst. Nu tydligen! Ha det folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0