Intermezzo

Idag såg jag en film jag velat se mycket länge. Ändå sedan jag läste Ingrid Bergmans självbiografi. Intermezzo från 1936, filmen som det gjordes en amerikansk remake (med Leslie Howard, vill också se!) på och förde henne till USA. Jag hittade den i ett av skolans enorma lånepärmar i början av förra terminen men hittade aldrig ett tillfälle att se den. Men idag så hade jag inget att förrän halv ett så jag lånade den och satte mig i visningssalen. Jag tänker inte göra någon recension på den, men den är nog mest sevärd p g a att den förde Ingrid Bergman till Hollywood och för att hon är så fruktansvärt vacker. Hon har en röst som Askungen (och alla vet att den svenska Askungen har världens vackraste röst) när hon talar på svenska. Sedan är den faktiskt (omedvetet) himla kul! Flickan Ann-Marie ÄR humor. Filmen är rätt seg ibland och mest störande är att den hoppar på ett osmidigt sätt framåt i berättelsen, typiskt äldre filmer.

Om ni råkar komma över den någon gång (inte så stor risk eftersom den är så svår att få tag på) så bör ni i alla fall spola fram till bilolyckan - kan vara en av de omedvetet (alltså den ska ju vara hemsk, inte rolig) roligaste scenen jag sett i hela mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0