Let's do some animation

Igår avslutade vi
dokumentär A och går nu in på kursen animation (eller vad den nu heter). Vi ska gå igenom lite om animerade filmer och sedan göra en. Vi kommer att ha två gästlärare, en duktig tecknare vid namn Jessica Lindberg (om jag minns rätt) och sedan Patrik Strömdahl som är ljudläggare (vann bästa ljud i bland annat Låt den rätte komma in, imponerande!).

Jag ser fram emot det här, i någon form av skräckblandad förtjusning. Jag har en känsla av att Arvid (som tycks leda kursen) tror att jag är världens bästa tecknare och animatör. Han frågade om det var någon som gjort animerad film (och även senare om någon kunde teckna) förut, och jag trodde att ALLA gjorde det i sjuan. Tydligen inte eftersom min hand var en av de ytterst få. Han frågade om jag gjort cut-out (den tekniken som vi ska använda, typ sprattelgubbar om det säger er något) och jag svarade ja, men även arbetat i lera och med cellanimation (papper på papper, Disneys teknik innan de gick över till datorer). Han fick för sig att cellanimation är extremt avancerat och jag har en vag känsla att jag kommer sätta lite mer press på mig själv p g a det där lilla missödet. VAR ÄR MINA TECKNARPRYLAR? Hemma såklart.

Men men, jag ser fram emot det här i alla fall som sagt. Trots att han sa att vi skulle tänka ENKLA FORMER, vilket förstör allt det roliga. Men alla kan ju inte vara bra att teckna som han så vackert uttryckte det. Fast jag är inte fantastisk heller, bara så att ni inte tror det också. Jag är OKEJ. Punkt. Nu ska jag studera animerad film via Disneys Bambi. PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0