Och vinnarna är..

Idag fick vi alltså reda på vilka av de tre historierna som vi ska göra animerad film av. Jag vann inte röstmässigt (det gjorde Kalle, Andrea och Theo) men jag blev ändå utvald av lärarna. Kalle och Andreas historier blev bortvalda p g a problematik att göra film av den eller att de inte uppfyllt kriterierna som vi fick innan. Så det blev min, Theos "Passiv rökning" (om en brödrost som blir nikotinberoende) och Andrés "Bulle in love" (säger sig självt). Det hade varit lite kul att blivit röstad på, men om jag ska vara helt ärlig föredrar jag lärarnas tycke framför mina klasskamraters. Staffan sa att min pitch var bra i alla fall! Vet inte hur bra dock, men det gör mig inget.

Nu är jag alltså regissör igen. Jag är inte helt säker om jag vill vara det, men jag fick ingen större betänketid. Staffan frågade om jag ville framför klassen, jag frågade om jag var tvungen att bestämda det på en gång vilket svaret "ja" blev på. Och jag tänkte att jag ändå var helt säker på hur jag ville ha berättelse att det inte kunde skada alltför mycket. Det kommer jag antagligen att få äta upp. Det här är enda gången man fick välja grupp/film/yrkesroll (förutom att regissörsrollen var eventuellt paxad av idéeskrivarna). Min grupp består av Victoria, Kalle, Carro, Sally och Jesper. Ett kompisgäng med andra ord. Nu ska jag nog se film. PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0