Tristessens boning: När skolorna sover

JAG DÖR AV TRISTESS. Jag är i skolan nu. När jag 07.40 gick ut genom dörrarna imorse så möttes jag av mina hyresvärdar Kerstin och Claes som var påväg till jobbet - och de frågade om jag ville ha skjuts till skolan. Eftersom jag alltid tar den ca 40 min långa vandringen så kan man alltså inte tacka nej när ett sådant erbjudande dyker upp. Så kvart i åtta är man avsläppt och fem minuter senare är man vid a7 (skolan). Tomt och dött - vilket jag självklart visste. Jag började gå till Caroline (som bor i närheten), men såg sedan att en av mina lärare stod utanför skolan och rökte. Så med andra ord sitter jag här prick.

Det är verkligen inte roligt att vänta en halvtimme tills vi börjar. Mina kompisar kommer inte förrän typ fem i halv. Och jag skriver bara det här extremt trista inlägget för att jag har EXTREMT tråkigt. Det värsta är att jag vet att varje gång de frågar om jag vill ha skjuts i fortsättningen kommer jag att tacka ja. Det är så det fungerar - att få skjuts är lyx. Men glamour har förstås precis som allt annat sina baksidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0