Bitterfittan - eller snarare Bitterscriptan: En dokumentär om och med klaff-fel.

Jag ska sluta förvirra er och ge er lite konkret fakta: Premiär av våran dokumentärövning nu på morgonen. Den heter "Scriptan" och ska vara en tydlig och informativ film om yrkesrollen. Vad den är: En film om mig som sitter och blåljuger kameran rakt upp i ansiktet. Självklart måste jag blåljuga eftersom jag inte är en scripta men jag kunde ju gjort det bättre. Mina försök att inte låta inövad och lägga in lite naturliga delar resulterade i att jag klagar på att scriptor inte får priser, att jag verkar tveka på all min fakta, uttalar "kontinutet" och namnet Katinka Faragó helt onaturligt och flinar som en idiot när jag säger att det kan bli klaff-fel (vilket resulterar i att det ser ut som jag tycker att det är något spännande och förbjudet). Med andra ord: Våran dokumentär suger. På ett ganska underhållande vis visserligen. Man skulle med detta kunna tro att min karriär inom dokumentärfilmen är kort eftersom första filmen (om man inte räknar med "Draco Malfoy - The dokumentär", "En dokumentär om Populära killar" och "Operation okänd") är en katastrof, men icke. Nästa vecka börjar den stora produktionen då vi ska göra ett personpoträtt.

Offentligt premiär: Aldrig.

Kommentarer
Postat av: anna

Sv: Jo, helt sant, men det känns ändå som att jag inte kommer att vara mer säker i april då det riktiga valet görs, och trots att jag skulle kunna byta i höst så har jag inte ens något vettigt att byta till. Men jag tror nog det blir bra ändå :)

2009-01-14 @ 15:53:51
URL: http://nitton9tre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0