Help! med mera

Jag hoppas att jag inte
kommer att stressa ihjäl mig idag. Allt pappersarbete till dokumentären måste bli klart, vi ska förintervjua vårt objekt rektor Bosse, jag har tusen frågor att ställa till Staffan och min mjölk måste drickas ur för den går nämligen ut idag. Planen var att se Benjamin Button ikväll, men eftersom den börjar klockan åtta alla dagar och slutar tre timmar senare - så känns det inte särskilt lockande. Jag sov inte mycket inatt på grund av båtresan och sedan måste jag ju gå hem från bion vilket tar ungefär en halvtimme. SÅÅ med andra ord; Jag planerar att se den på fredag, med mamma som är på besök då.

Jag måste understryka att jag har haft en väldigt trevlig helg. Jag firade Eddie i lördags tillsammans med Annika, Isa och Jonte (vilket alla bör veta vid det här laget). Det blev pastasallad, rabarberpaj, kladdkaka (som Annika lyckats skriva 19, istället för 16 på), tårta, polly och chips. Vi mådde rätt bra ändå. Jonte sov inte kvar eftersom han saknar pyjamasbyxor (han ska få några i födelsedagspresent nästa månad!). Jag fick en försenad julklapp/födelsedagspresent av honom förresten! Hela Bert-serien, TJOHO. Igår tillfredställdes mitt materiellabehov ännu mer genom försenad julklapp av moster: Beatles-filmen "Help!"!!! Det betyder att jag klarar mig med film tills på fredag.

Vecka 6 är det samernas nationaldag och då kommer mina vänner antagligen hälsa på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0