Kanten till dagens lärdom

Igår redigerade vi, och jag satt för det mesta ensam nere i skrivsalen och skrev manus. Jag märkte dock att saker verkligen INTE ser likadant ut på papper som i huvudet. Bajs, som inte bara jag och resten av den omogna befolkningen säger utan även min lärare ARVID. Är inte det helt otroligt? Som Isa sa är inte ordet "bajs" godkänt i användning av vuxna, och Arvid har alltså visat att vuxna inte är lika stolta som de låtsas.

Idag blir det fortsatt klippning, skillnaden blir lite slaktning av lärarna i redigeringsrummen på morgonen. Ville varnade mig igår för att tro att de skulle smickra, som om jag inte förstod att vi skulle få det hett om öronen. Det är väl bara bra att vi lär oss göra det bra från början? Men för att göra dagen lite lättare har jag tagit med fem filmer (filmkväll ikväll med de vanliga), vykort och te. MYS. Vi hörs gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0