Medan andra hoppas göra en bra film, hoppas Carro på mer rektorsex

I fredags började vi med vår dokumentär. Tre grupper, och alla har fått varsin lärare/skolperson att göra ett personpoträtt av. Min grupp fick rektorn Bosse, och övriga fick idrottsläraren Anna och vår filmlärare Ville (undervisar i filmhistoria och ljud, för er intresserade). Jag har bestämt mig för att göra en riktigt bra film, men jag tror inte att jag borde sagt det till Staffan (också filmlärare, foto och ljussättning) idag. Det känns som att han kommer skratta bakom min rygg om den blir dålig. Fast nu är det så att jag faktiskt inte är regissör, fotograf eller ljudansvarig. Jag är produktionsledare; Jag ser till att filmen och allt som har med den att göra blir gjort. Och det blir det ju såklart (?).

Vi hade en läskig genomgång av vår ofärdiga produktionsbibel med först Staffan och Arvid (undervisar i manus och redigering), och mot slutet även Ville. Inte för att jag tycker att den var så läskig egentligen, men nu i efterhand med tanke på att alla lärare var närvarande! Jag var lite orolig innan men det slutade med att det blev dagens trevligaste stund genom att de är som de är. De retas med varandra, och oss. Staffan och Arvid ville VERKLIGENVERKLIGEN att vi skulle fråga Bosse om hans skilsmässa som han strängt sa innan att han INTE ville bli påmind om. De är nog bara nyfikna för att han är deras chef.

Jag glömde förresten min mobilladdare hemma i Västerås, så att ni som skickat milslånga sms (Annika) förstår varför de inte får svar. Men imorgon runt fem ska jag vara tillbaka på banan igen. Isa: Svansjön-biljetterna är bajsdyra, men jag tycker vi kör på det ändå!


Kommentarer
Postat av: isa

hur mycket? skicka ett sms eller skriv på msn för jag är för lat för att kolla vad du svarat!

2009-01-19 @ 21:26:16
Postat av: Annika

Okej, blev lite orolig att du kanske dränkt dig i Östersjön.

2009-01-19 @ 22:17:54
URL: http://aannikaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0