Inspelning dag 1

Igår skrev jag inget här. Ovanligt men anledningen är ganska simpel - jag gick upp fem, arbetade med produktionsbibeln för att få den klar till 8.30 och sedan jobbade jag med inspelningen fram till 21.20, men jag var inte hemma förän tio. Eftersom jag ansåg dagen givande ska ni få en mindre kortfattad beskrivning.

På morgonen innan skolan avslutade jag alltså produktionsbibeln. När jag kom dit la jag till en grej i dagsbeskedet och skrev sedan ut lite papper på datorn (som jag fick låna av Calle som när han trängde sig ut, med flit gick VÄLDIGT nära och sa "ojoj, vad nära det blev", endast de som känner Calle förstår). Sedan var det klassråd och samling i visningssalen, där vi också fick se en dokumentär om läraren Kjell Ekman från några år tillbaka. Staffan lovade mig kanske att vi skulle få se Arvids dokumentär idag (SPÄNNANDE måste jag erkänna). Efter dokumentären gick vi ut i produktionsmöte och jag gick igenom dagen. Sedan drog vi iväg till cafeterian på skolan där vi läser kärnämnen och skulle ragga lite folk (inte bara i avseendet att jag och Bamse dregglade över den mysige pojken). Vi ville ha några elevintervjuer, där de berättade vad de trodde om vår rektor. Tyvärr var folk mycket mer svårflirtade än man kan tro. Det blev många nej. Tillslut gick jag även med och hjälpte till i det avseendet och då fick vi NÄSTAN med två killar (Eddie; du skulle dött, en av dem var skitlång, snygg och rödhårig) - men de backade ur. Simon fick plötsligt för sig att han skulle "hjälpa till" - vilket i hans värld tydligen är att på opassande ställen dyka upp och säga till killarna vi pratar med att jag i gengäld erbjuder mina tjänster. De fick säkert bilden av att vi drev en seriös verksamhet.

Till slut lyckades jag och Carro få med en kille (dagens ängel, jag var SÅ nära att krama honom) som var så söt, snäll och gullig. Han var den enda som förstod frågan och svarade normalt. TACK MARCUS BENNEVALLD (eller vad han nu hette). Sedan åt vi lunch, intervjuade Ville, filmade ett av Bosses möten, tog en paus för att gå hem och äta etc och träffades sedan för att filma och intervjua hemma hos Bosse och i hans vinkällare. Jag vet inte hur bilderna blev, men det Bosse sa funkade bra. Idag ska jag få Carro att ringa de sista människor och boka/omboka tider och sedan blir det inspelning med bland annat Anders Gardelin. Jag hoppas kunna komma hem i tid. Puss små barn, jag tror att jag har plågat er tillräckligt.

PS. Min mobil lever igen.

Kommentarer
Postat av: anna

SV: Tack världens bästa Ememememelie! <3

2009-01-21 @ 15:01:02
URL: http://nitton9tre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0