Vårens mest efterlängtade filmer (ur nyfiken synvinkel)

Benjamin Buttons otroliga liv, 16 januari. Vem längtar inte? Jag vet inte varför den verkar så JÄVLA bra egentligen, förutom Cate Blanchett då. Se trailern och bli lika trollbunden som jag.

The unborn, 26 januari. (egentligen har "Lars and the real girl" premiär samma dag, men jag vägrar nämna den eftersom den i övriga världen hade premiär 2007 vilket är pinsamt och inte räknas som en premiär) Den person som jag minst på hela planeten skulle ställa upp att se en skräckfilm på bio, ska se denna med mig. Jag offrar mig för denna sidan av universums gud, Gary Oldman.

I taket lyser stjärnorna, 30 januari. Helt ärligt verkar inte filmen någon särskilt, men jag har läst boken och tyckte att den var bra (för länge sedan visserligen men i alla fall) så varför inte.

Bolt, 6 februari. Disney och Pixar i åter ett samarbete, nu om en tvhund som tror att han har superkrafter. Kan bli underhållande.

Boy A, 12 februari. Rent historiemässigt verkar den väldigt bra, vilket kan vara värt att ta en närmare titt på. "När Jack vid 24 års ålder äntligen släpps ut ur fängelset har han tillbringat merparten av sitt liv inlåst. Tillsammans med en annan pojke mördade han ett barn när han var 10 år. Filmen följer Jacks försök att ta upp ett liv i frihet som aldrig fick någon riktig start. Hans mentor och fadersgestalt blir övervakaren Terry, som hjälper honom genom en mognadsprocess som borde startat för många år sedan. Men det förflutna släpper inte greppet och i takt med att vi får veta mer om vad som ledde fram till det fruktansvärda dåd som ödelagt så många liv, ökar känslan av spänning, komplexitet och slutligen undergång eftersom vare sig tabloidpressen eller Terrys riktige son tänker tala tyst om vad som hänt." Nu blev jag förresten sur för den hade också premiär 2007. ALLTSÅ VAFAN. Vad har hänt med svensk filmimport? Har det alltid varit såhär?

Bedtimes stories, 20 februari. Det verkar vara en underhållande och lättsam komedi, en man märker att godnattsagorna han hittar på åt sin son blir verklighet i hans eget liv. Han försöker lägga in sina egna önskningar, men sonens tillägg vänder hans liv upp och ner.

Milk, 27 februari. Jag är inte helt säker på handlingen egentligen, men det handlar om en bög i alla fall! Jag får för mig att den är väldigt bra.

Män som hatar kvinnor, 27 februari. Alla vet väl vad den handlar om oavsett om man läst den bästsäljande boken eller ej.

The reader, 20 mars. Drama med Ralph Fiennes (TJOHO) och Kate Winslet som jag verkar djupt på den nivå jag älskar.

Kenny begins, 25 mars. Jag tjatade hela hösten, och sedan sköt dom upp premiären på grund av specialeffekter. Det är VERKLIGEN bäst för dem att effekterna äger - inte för att jag vill påstå att den här filmen inte är värd att vänta på!

17 again, 17 april. Jag VET att Sally blir lite upprörd nu, men ja - jag ser fram emot en film med Zac Efron. Och inte för att jag tycker att filmen verkar bra eller för att jag gillar honom, kan Sally få in det i sitt huvud? Det är för att jag tillsammans med Annika vill sitta och asgarva åt hans extremt roliga sätt att se ut, agera och vara.

The Soloist, 17 april. JAAA. Joe Wrights tredje film!!!! Lycka i tredje graden, då också Dario Marianelli är kompositör och Seamus McGarvey fotograf.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hela Zac Efrons atmosfär är rolig. Man skulle kunna säga att vi hatälskar honom. Fast den lilla delen som vi faktiskt älskar av honom är att han är så otroligt rolig ofrivilligt. Det är det enda. Annars så kan jag inte påstå att det finns några fler bra sidor med honom som jag gillar.

2009-01-16 @ 11:28:06
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: Eddie

KENNY STARFIGHTER!

2009-01-17 @ 15:29:15
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/
Postat av: Sally

HAHA ofta jga tror på att du inte gillar zac efron efter att både tagit upp high school musical å nu detta.. ack ack haha. men wtf milk är ju gus van sant bara att tillägga :D därför vill jag se den. ( PÅ DRIFT MOT IDAHO <3 å paranoid park <3 bra regisör den mannen. ) å jag vill fett se lars and the real girl :D haha verkar fett bra. föresten är 17 again den med Matthew perry för isåfall kan jag gå med på lite FAKTISKT att du får se den bara för honom :)

2009-01-19 @ 17:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0