Little april shower

Om det är något jag verkligen kan älska så är det regn. Trots att det nyss ställde in min joggingtur så kan jag inte hata det. Jag lyssnar till det smattrande ljudet och ser på dropparna som kraschar mot balkongräcket. Jag drömmer mig bort och fantiserar att det är en höstmorgon - en i november. Jag tänker att det är en av de där dagarna då jag inte längtar hysteriskt efter julen, bara lagom småmyser efter den.
Jag önskar att det vore en sådan dag, då hade jag tagit fram julpysslet och satt mig och gjort julkort. Nu får jag nöja mig med andra mysiga aktiviteter. Barnspel som Mulle Meck och Harry Potter & hemligheternas kammare får mig att må bra. Så jag ska spela dem nu samtidigt som jag lyssnar på det ihärdiga regnet, som jag faktiskt just nu älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0