Sjöjungfrun

Ko med en bil, Kär i en ko - roligt sammanträffande att diskutera med Isa. Som för övrigt är i Ystad och som jag saknar väldigt mycket.

Nu har jag läst ut Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Jag har från att jag kom hem från Anna sträckläst i vårat uterum. Det har varit jättebra gråväder för just den sysselsättningen. Mycket bra bok, men känns i slutändan kanske lite väl inspirerad av en viss film. Men sådana saker har man förstås ingen ensamrätt på. Spelar ingen roll, grymt läsvärd oavsett! Jag måste erkänna att samtalet med Eddie igår kombinerat med bokens mörker har fått mig att tänka ovanligt mycket. Jag tror att jag har två saker framför mig att göra. Men jag behöver Isas stöd för detta. Det finns ingen styrka i att vara ensam, bara ibland ett visst sällsynt och avslappnande lugn.

Dåliga små tankar cirkulerar i mitt huvud. Fantasier som är mycket tillfredsställande med som kräver för mycket av min verklighet. Dags att skaka av mig dem och göra i ordning håret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0