Topp 3 rolltolkningar: Keira Knightley

Hon är inte bara utan tvekan Englans kvinnliga snyggaste, utan också en av de mest begåvade! I tristessens tider har jag gjort en lista över Keira Knightleys bästa rolltolkningar (av filmerna jag sett förstås). Inget superambitiöst och långt direkt men i alla fall.

3. Domino - Domino Harvey
Jag skulle behöva se den här filmen igen. Jag är inte ens säker på om jag tycker att den är bra, kände mig bara totalt överkörd - på ett bra sätt alltså. Men oavsett så vet jag att HON var bra i den här filmen! Supergrym cool tjej som röker snyggast i hela världen. Hon sätter rollen klockrent. Övertygar helt och totalt. Förmodligen filmen hon är snyggast i.

2. Stolthet och Fördom - Elisabeth Bennet
Jag tycker att hon lyckas ge ett riktigt bra djup till en annars ganska lättsam karaktär. Hon lyckas lyfta fram Elisabeths naivitet och fördomsfullhet på rätt vis, och tolkningen av karaktärens utveckling gör hon riktigt bra. Som det står på filmens dvdfodral (citat från recensent): "Keira Knigtley glittrar".

Länk:
Mr. Darcys frieri

1. Försoning - Cecilia Tallis
Av de filmer jag sett tycker jag att det är hennes starkaste tolkning. Jag tror det i alla fall, jag tycker att hon är bra i alla filmer. Att hennes rolltolkningar i denna och ovanstående film hamnar på topp kan ha att göra med bra regi från Joe Wright, men det vet jag inte säkert.
Jag kan inte riktigt minnas hur jag uppfattade Cecilia Tallis i Ian McEwans roman, men jag tycker att Keiras filmversion är strålande. Cecilia är en aning arrogant och bitchig till en början, men när hon inser en sanning om sig själv blir hon mer jordnära och äkta som människa. Kärleken och sorgen hos karaktären känns fullständigt äkta, och jag tycker inte att det finns en sekund i filmen som Keira Knightley inte övertygar.

Länkar:
På fiket - En av mina många favoriter. Jag kan inte undvika att gråta.
Biblioteksscenen - Absolut bästa sexscenen någonsin enligt mig. Men absolut inte utan djup. Otroligt vacker och berör verkligen.

Jag räknar med att hon i framtiden kommer att fortsätta överträffa sig själv. De utkomna filmer med henne som står överst på min se (och köpa) lista är The duchess och Edge of love - längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0