The English breakfastclub: Driving lessons och scones

Driving lessonsDet här har nog varit världens mysigaste morgon tills nu.
Igår, efter att ha vinkat mamma, pappa och Malin adjö så kollade Eddie och jag klart Mamma mia, tätt följt av Abba Singstar. Sedan var det hopp i säng!

Jag sov ganska oroligt och klockan ringde kvart i fyra. Eddie och jag kom plågsamt sömnigt fram till att vi kunde göra scones och äta frukost efter filmen. Jag ställde klockan tio över fyra, fick sova i (vad som kändes som) två sekunder, SKULLE ställa om den i två minuter till men lyckas såklart somna i handlingen. Vaknar av mig själv igen - PANIK.
- EDDIE!
- VA HAR VI FÖRSOVIT OSS?!
En snabb tid på klockan och som tur var missade vi bara en kvart av filmen. Plus att jag sett ca tio minuter av början förra veckan så det var inga problem att komma in i handlingen precis. Så fram till fem i sex då filmen slutade så satt jag och Eddie i extas och kåtslagade över Rupert Grint som är SÅÅÅÅÅÅ sexig. Innan jag såg de tio minuterna förra veckan hade jag NOLL förväntningar. Trodde nästan att den skulle vara dålig. Men efter de minuterna växtes en liten gnutta hopp, som jag ändå trodde skulle krossas men ändå. Hur som helst så visade Driving lessons vara en riktigt bra film!! Bra handling, bra poäng, bra skådespelare, bra karaktärer och bra allting. Kanske ingen tioppoängare, men helt klart en åtta! Hundraprocentigt sevärd. Den är nog underskattad på filmhimlen.

Efter filmen var det frukost. Vi gjorde scones, drack te, kaffe, lyssnade på Tommy Körberg och lite Edith Piaf. Jag hittade min Naast-skiva jag trodde var förlorad för evigt och vi pratade länge. Det var riktigt mysigt. Efter det så kollade vi på Djungelboken/sov. Efter att man fått se Shaari Kaan var jag inte vaken mycket. Eddie cyklade till jobbet vid nio och jag hade en orolig 35 minuter-sömn som bara innehöll tillvaknanden och drömmar som handlade om att jag klev upp ur soffan och skulle till jobbet.
Nu sitter jag här, dricker kaffe, lyssnar på Tommy Körberg, försöker vänja mig med mina glasögon som jag fick igår, undviker att tänka på att jag ska till jobbet om två timmar och tio minuter och känner mig faktiskt ensam. Gud vad sorgligt det ser ut nu när jag läser det. Men ja faktiskt - jag känner mig ensam. Ikväll ska jag ju ha mitt MEF (Mycket Ensamma Filmmaraton) men jag lär väl somna vid nio. Men det visar sig. Det här blev ett långt inlägg. Puss.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Malin Saknar sin syster jättejättejätte mycket och hon kommer inte få se sin syster på evigheter...

Det här känns inte bra...

Snyft

Älskar dig/ Lillasystern din.

2009-08-01 @ 16:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0