The return of det roliga med friluftsdagar

Just jaa, innan jag använder min tankekraft: Jag måste ju berätta hur det var på friluftsdagen igår. Jag har väl ojat mig massa över den? Tittade nu: Nej det hade jag inte. Men jag har gjort det inombords och verbalt. MYCKET.

Klockan kvart över åtta skulle vi, OP, de andra esteterna och HV träffas vid österport. Vi skulle dela in oss själva i grupper med fyra till fem personer. Vi skulle cykla till Tofta strand (två mil dit) för att vindsurfa (om man ville), spela kub, beachvolley och leka gutniska lekar. Vad säger mig detta? Som jag la fram för Joanna: Gruppindelning och stationer. Gutniska lekar = gotländska stafetter (alltså; Det är gotländska lekar, men i skolidrottssammanhang blir det alltid stafettvarianter). Jag HATAR stafetter.

Vi cyklade iväg. Det var väl egentligen rätt långt men jag njöt. Det var skönt väder och ingen motvind. Väl framme så väntar vi lite, sedan ska vi och OP ta vindsurfing och "om man vill kub, annars kan man bara slappa". Alltså: Slappa fram till lunch halv tolv. Titta på vindsurfning, äta och sedan kom några esteter och då fortsatte jag och en kille som tydligen heter Pontus att gräva på en väldigt djup grop. Djup grop = grav, grav = Jonatan ska ligga där. Så efter det hjälptes alla åt att gräva ner Jonatan och där satt han fast där alla hade sitt lilla roliga. Han tyckte det var jätteroligt. Ändå tills han kom upp: Då var han blöt, kall och sandig. Han slängde sig i havet (med kläderna på - DUMT) och blev ickesandig men desto kallare och blötare. Nu misstänker jag att han är död då han inte kom i skolan p g a sjukdom. Eller egentligen misstänker jag det för att han var deppig igår på vägen hem för a) Simon och William hade cyklat ifrån honom, b) han hade haft sönder två hyrcyklar, c) frös, d) hade ont i fötterna och e) hade tappat bort husnyckeln.

Jag kan i alla fall sammanfatta dagen med cykla 2 mil, gräva ner Jonatan och cykla 2 mil hem. Det var inte mer. Vi spelade aldrig beachvolley eller lekte gutniska lekar. Bra friluftsdag! Nu ska jag träna repliker på riktigt (lovar, ska först hälsa på Simon, William och Calle). PUSS.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Kan du inte tipsa om en film? Eller lägga ut en trailer på något intressant som du hittat? Jag har tråkigt och älskar när du öppnar världen för mig och gör den ett litet snäpp större! ;)

2009-06-03 @ 20:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0