Del 1 (+ beskrivning) Mina två perfekta dagar

CLARK GABLEEtt av alla roliga saker jag hittade när jag sorterade var "Mina två perfekta dagar". En grej och Carro och jag gjorde innan jullovet började. Det är vad det låter som: Vi beskrev på papper våra två perfekta dagar och läste sedan varandras. Vad som helst fick hända, från att bli bortrövad av ett rymdskepp (om man nu tycker det är kul) till att gå på Hogwarts. Jag valde att hålla mig till drömmar som kan vara kortfattade och inte Hogwarts (tar ju sju år och inte två dagar), bo i något slags sagoland och liknande. Jag valde att låta det hela vara mer sammanfattande också, inte hopp från land till land. Så det är två sorters pefekta dagar helt enkelt. Jag bestämde mig för att publicera det här som en serie. Ingen som kanske tycker det är kul, men det skiter jag i! Några förändringar från pappersversionen kommer att ske eftersom det var en väldigt hastig sammanfattning. Men till det bättre och såklart - perfektare! Och snälla, ta det hela med en nypa salt. Varsågoda, här har ni del 1:

"Jag vaknar och känner
att jag är utvilad. Jag gäspar och upptäcker PLÖTSLIGT att det är någon bredvid mig.. (damdamdam) Clark Gable! Då minns jag gårdagens äventyr och skrattar till - vilket Clark vaknar till av. Han sätter sig halvt upp, drar upp täcket över hans perfekta överkropp, kisar sömnigt och ler.
- Good morning, mumlar han.
Jag ler tillbaka och han böjer sig ned och kysser mig lätt på munnen.
- I have to go. The last day, you know, säger jag ursäktande och han nickar.
- Sure, I can leave. Will you call me? If not, I will call you.. ler han lekfullt.
Jag skrattar till och säger att det kanske jag gör. Clark reser sig och börjar klä på sig, samtidigt som jag går in i badrummet.

Jag är strålande vacker. Håret är perfekt rufsigt lockigt och allt i ansiktet lyser av perfektion. Jag ler mot min spegelbild och går mot min garderob. För att komma dit måste jag gå igenom mitt filmrum med min enorma hemmabio och filmsamling med ca 1500 titlar. I garderoben slänger jag på mig ett par jeans och en lössittande tröja. Jag äter en god frukost med kalla pannkakor, sylt, scones och tranbärsdryck. Vid dörren ser jag att Clark gått. Hans ytterkläder är borta och på dörrmattan har han lämnat en lapp med sitt telefonnummer. Jag tar upp den och stoppar den i min filofax som såklart är fylld med andra telefonnummer från viktiga personer. Sedan fortsätter jag ut genom dörren. Samma stund börjar tonerna av "I'm walking in sunshine" lyda från ingenstans. Jag fortsätter till min svarta amazon. Medan jag låser upp den ser jag att min gode vän Keira Knightley är ute på en morgonpromenad och hon vinkar åt mig. Lika så gör Barbie som leende joggar förbi."

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Annika

"min svarta amazon". Haha. Minns när du inte alls visste vad det var för sorts bil. Sa att jag ville köpa en med körkortet och du såg ut som ett frågetecken. Trevliga dagar. :)

2009-03-29 @ 18:28:48
URL: http://aannikaas.blogg.se/
Postat av: jesper

du skrämmer mig

2009-03-29 @ 20:13:35
URL: http://kenta.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha :D Den heter "Ready, Set, Show!"

2009-03-30 @ 18:52:23
URL: http://nitton9tre.blogspot.com
Postat av: J

ojoj, här har vi en riktig läckerbit....!

2009-03-30 @ 23:42:30
URL: http://phitta.blogg.se/
Postat av: Eds

Haha Keira Knightley var med i mitt My perfect day engelska föredrag åsså :D Jag älskar dina dagar och jag älskar ordet filofax :D <3

2009-04-03 @ 08:56:00
URL: http://ingentingnyttundersolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0