Diktstund eller något

Vi håller på med lyrik på svenskan just nu. Låttexter, dikter och sånt alltså. Jag är verkligen ingen diktperson måste ja säga men Eddie skrev något om dikter i sin blogg och jag bestämde mig för att slänga upp två jag faktiskt tycker om:

"Du säger..."
av Ulrika Persson (verkligen min typ av ironisk sann dikt)


"Du säger att du älskar sommaren
ändå slår du varje mygga du ser

Du säger att du älskar hösten
ändå bränner du löven du har räfsat

Du säger att du älskar vintern
ändå hackar du sönder isen

Du säger att du älskar våren
ändå har du pollenallergi

Du måste förstå att jag blir
rädd när du säger att du älskar mig"

"Livet är kort"
av den geniale Tage Danielsson


"BB
GB TV
IQ AB Ba BC C TV
FF LP EP UKV LSD
SSU RFSU TV
vpl OP
SKF LO ABF TV
SKF PR TCO DN TV
SKF VD SAF SvD TV
ATP KDS TV
GB TV
TV
TV
STOP"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0