Jag är väl en av de få som klagar antar jag

Mycket slapp dag idag. Ville hörde av sig igår och berättade att det inte blev någon bio (vi handlade under för kort varsel) men att vi började en timme senare istället, 9.30. Jag är faktiskt inte så mycket för sovmorgnar. Man måste tänka om när man ska vakna och gå från huset m.m. Hellre slutar jag tidigare! Ville fick för sig att vi skulle göra något som inte hörde till undervisningen så det blev omröstning om film. Eller tja, han valde ut tre av de tio vi skulle rösta om så vi fick rösta om dem. Det blev Shallow grave (av Danny Boyle - Slumdog millionaire, Trainspotting). Bra film.

Sedan förklarade han uppgiften vi ska muntligt redovisa på fredag och efter det slutade vi - och klockan var bara tolv! Plus att vi som gjort idrottsprovet har hela dagen imorgon att hålla på med uppgiften/provet på valfri plats. Jag är INTE entuastisk (kan aldrig stava det ordet). Jag skulle vara det om det här inte var våran sista vecka på filmperioden, vi kommer inte ha film förrän i oktober nästa termin. Jag vill inte att den här sista tiden ska upplösas i ledighet! BAJS säger jag bara. Men det är bara att finna sig. Jag tänkte skriva klart nästan all fakta till min fördjupning (valde Disney!) och även renskriva anteckningarna till provet. Då blir det lite plugg imorgon. Jag ska till biblioteket klockan ett för att låna böcker tillsammans med Carro och Victoria, där vi också ska fika. Trevligt. Lite mer Disney-information alltså. Övrig tid tänkte jag få mitt rum att skina (Malin och mamma kommer imorgon vid tre, eller vid lämplig tid då jag pluggat klart) och sedan skriva på mitt manus.

Gud vilket tjat om vad jag gör. De inläggen blir så långa. Skittrist. Aja. Annika ska ringa snart så jag ska väl prata med henne. Just ja! Jag och Sally ska se Mellan väggarna ikväll, TREVLIGT. Jag har velat se den ett bra tag. Franskt dokudrama som var nominerat till bästa utländska film - låter underbart i mina öron. Kanskekanske blir en liten recension. PUSS.

Kommentarer
Postat av: Anna

E - N - T - U - S - I - A - S - T - I - S - K !

Skön dag! Vad hette den där filmen som Björn Gustafsson skulle vara med i? Har den kommit än?

2009-03-18 @ 15:46:18
URL: http://nitton9tre.blogspot.com
Postat av: Anna

Neej men inte den haha :D Les Grande Personnes hette den, hittade den nu. Hon informerade om det men jag vet inte om jag har särskilt mkt rymdkläder hemma. Men jag följer nog med iaf!

2009-03-18 @ 16:34:25
URL: http://nitton9tre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0