Jontes födelsedagsfest

Tjolahopp tjolahej. Nu är jag tillbaka. Igår hade Jonte sin födelsedagsfest och det var mycket trevligt. Jag anlände med Anna och Eddie, tyvärr saknades Annika och Isa från vår grupp men sådant får man stå ut med. Jag träffade massa folk från nian och Tunboskolan - kul! Dock verkar knappt någon veta att jag flyttat till Gotland. Gräjt, jag känner mig så populär. Fast jag är rätt säker på att det beror på att jag började på Kopparlundsgymnasiet först och sedan bytte. Bara för att de slutat se mig i Västerås kanske de inte klarar av att koppla att jag flyttat till en blåsig ö. Ingen klarar nog av det.

Ett av de glada ansiktena jag fick återse var David Döragrips. Han var i alla fall glad att se mig, plus att han faktiskt visste att jag flyttat. Visst han var onykter men det skadar inte att någon skriker ens namn i falsett och rusar fram och kramar en.

Isa lyckades nog bättre den här kvällen än jag. Jag fokuserade för mycket på fel sak och det slutade med att det gick ut på att fokusera på det istället för att göra något åt det. Nästa gång vet jag i alla fall vem jag umgås med. Nu ska jag bryta mig in i Isas hus för att hitta min iPod, sedan ska jag åka till Nynäshamn för att ta färjan därifrån. Sedan måste jag släpa massa tung packning till mitt hus för att efter det handla mat. Sedan ska jag lyxa mig med Grey's anatomy, Harry Potter, mitt DS och Oscarsgalan. Jag är bitter för att jag fokuserat på fel sak och för att jag inte kan spela sims. Jag som har värsta fina tvillingparen med vackra namn. Men bitterhet är alltid tillfällig i min värld. Ni kan förresten få en vacker sammanfattning av mitt sportlov senare. PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0