Lugnet efter hjärnmos

Aldrig för att jag skulle få idéen att säga att jag var "nöjd" över mitt filmhistoriearbete, men vad jag förstod det så var jag inte dålig jämfört med någon annan. Vi får väl se hur det går.

På morgonen pratade vi först lite om Borta med vinden som vi såg i förrgår, sedan blev det snack om bolagen och efter det en dokumentär om Jack Warner. På eftermiddagnen såg vi Trollkarlen från Oz. Jag brukar inte använda ordet "bedårande" vardagligt precis, men jag tror att det är det mest passande adjektivet till den filmen. En film man bör se om man inte redan gjort det.

Jag var faktiskt förvånansvärt pigg under hela tiden. Jag kände ingen större trötthetskänsla, fast jag märkte själv att jag var trött eftersom jag var så himla cp och fnissig. Under filmen så var jag lite slumrig mot slutet, men det gick bra. Efter skolan såg jag, Carro och Johan Den lilla sjöjungfrun. Egentligen såg jag jättemycket fram emot att se den igen men jag slumrade till hur många gånger som helst. Jag kunde inte vara vaken utan var var femte minut tvungen att resa mig och gå runt lite. Jag var alldeles för trött för att få in den härliga slutet-effekten av filmen. Synd.

PS. Sallys hemlighet om hur man skriver tio sidor innan halv sju: Man ljuger! Hon hade bara skrivit 1,5. Bajsbarn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Sjung ut:

Trackback
RSS 2.0